Η 5η γενιά της Μ5, του σούπερ-σπορ αυτοκινήτου με τις τέσσερις πόρτες και τις πέντε θέσεις όπως λέει η BMW είναι γεγονός και μαζί της έρχεται για πρώτη φορά στην 25χρονη ιστορία της και ένας υπερ-τροφοδοτούμενος κινητήρας. Ο οποίος μάλιστα έχει 2 turbo και με τους 560 ίππους που αποδίδει τις εξασφαλίζει τον τίτλο του πιο δυνατού μοντέλου που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η M GmbH.
Πιο συγκεκριμένα η ψυχή της νέας Μ5 είναι ένας επίσης νέος V8 4,4 λίτρων, που πέρα από τα Μ TwinPower Τurbo έχει και ειδικά εξελιγμένο άμεσο ψεκασμό και Valvetronic και άλλα πολλά. Με όλα αυτά αποδίδει τους 560 ίππους που είπαμε από τις φρενήρεις για turbo 6.000 έως 7.000 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή του των 650 Nm εμφανίζεται ήδη από τις 1.500 σ.α.λ.
Όλοι αυτοί οι ίπποι και όλα αυτά τα Nm παιρνούν στο δρόμο φυσικά από τους πίσω τροχούς με τη βοήθεια ενός πολύ γρήγορου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη που ονομάζεται Μ DCT Drivelogic και ενός εξελιγμένου ελεγχόμενου διαφορικού, του Αctive M Differential, που έχει τη δυνατότητα να κατανείμει τη διαθέσιμη ροπή στους κινητήριους τροχούς σε ποσοστό που κυμαίνεται από 0 μέχρι 100.
Το όλο πακέτο συμπληρώνεται από μια ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση, που σύμφωνα με την παράδοση δεν χρειάζεται κραυγαλέα αεροδυναμικά βοήθηματα για να επιβληθεί –αρκείται σε ένα διαχύτη πίσω και βέβαια στην προσεκτική δουλειά στην αεροδυναμική σήραγγα- χαρακτηρίζεται από τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στη μάσκα αλλά και στα φτέρα (τα κλασικά πια για τα Μ βράγχια εδώ ενσωματώνουν και τα φλας), το ογκώδες καπό με το τρισδιάστατο look, ενώ σχεδιαστικά έχει τονιστεί πολύ επιτυχημένα οπτικά το πλάτος της Μ5.
Το εσωτερικό είναι τόσο πολυτελές όσο και σπορ, οι δυνατότητες επιλογής προσωπικών ρυθμίσεων από τον οδηγό πολλές (δύο πλέον τα προγράμματα που μπορούν να επιλεγούν από το Μ Βutton στο τιμόνι), το Head Up Display –HUD στα ελληνικά- υπάρχει και σε αυτή τη γενιά όπως και στην προηγούμενη, τα καθίσματα είναι εξαιρετικά και η λίστα του στάνταρ εξοπλισμού μεγάλη. Μεγάλη είναι και αυτή των εξτρά. Μεγάλη και ακριβή, όπως ακριβή είναι εξ ορισμού η M5.
Βέβαια μια καινούργια BMW M5 δεν θα ήταν μια γνήσια M5 αν δεν τη συνόδευαν και εξαιρετικές επιδόσεις. Πόσο εξαιρετικές; Έχουμε και λέμε λοιπόν σημειώνοντας και τα μόλις 3,3 κιλά της ανά ίππο: 0-100 σε 4,4”, 0-200 σε 13,0”,0-1000 μέτρα σε 21,9” και τελική 305 με το M Drivers Package (αλλιώς περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250).
Καθόλου μα καθόλου άσχημα για ένα αυτοκίνητο βάρους 1,9 τόνων, που το μήκος του φλερτάρει με τα 5 μέτρα, το μεταξόνιο του με τα τρία, που θα μεταφέρει με άνεση και πολυτέλεια μέχρι και 5 επιβάτες και έως 520 λίτρα αποσκευών και ο super high tech κινητήρας του έχει και σύστημα start stop. Έτσι δεν είναι;
{gallery}photos/26/news/NEA-BMW-M5{/gallery}