Σύνδεση

BMW

BMW 530e ιPERFORMANCE: PLUG IN ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΜΕ 248 ΙΠΠΟΥΣ!

Με την μόδα των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων να επεκτείνεται διαρκώς και με πολύ έντονους ρυθμούς είναι προφανές ότι όλες οι εταιρίες βρίσκονται σε έναν διαρκή αγώνα για να μην μείνουν πίσω στον αγώνα των εντυπώσεων (και των όποιων πωλήσεων…). Σ’ αυτό το πλαίσιο, η δραστήρια σ’ αυτές τις τεχνολογίες BMW παρουσίασε ένα ακόμα μοντέλο στην σειρά των υβριδικών της με την επωνυμία “iPerformance”, την 530e.

Έτσι μετά την 330e iPerformance, την 740e iPerformance και την Χ5 ΧDrive40e iPerformance ήρθε η ώρα και της σειράς 5 να αποκτήσει την δική της υβριδική εκδοχή. Πρόκειται όπως και στις πιο πάνω περιπτώσεις για μία plug-in υβριδική διάταξη, η οποία χρησιμοποιεί έναν δίλιτρο κινητήρα απόδοσης 180 ίππων και μία μπαταρία τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα χωρητικότητας 9,2 kWh.

2017-bmw-530e-25

Η απόδοση της μπαταρίας ανέρχεται στους 95 ίππους κάτι που ανεβάζει συνδυαστικά την ιπποδύναμη της 550e στα 248 άλογα. Αριθμός που της εξασφαλίζει εξαιρετικές επιδόσεις, καθώς μπορεί να φθάσει τα 100 χιλιόμετρα απο στάση σε μόλις 6,1 δευτερόλεπτα.

Η 530e είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρίας με υβριδική διάταξη και κίνηση στους πίσω τροχούς (υπάρχει και σε τετρακίνητη έκδοση) ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με το οκτατάχυτο Steptronic αυτοματοποιημένο κιβώτιο. Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα τριών επιλογών στην υβριδική λειτουργία του αυτοκινήτου, με το Auto eDrive, Max eDrive και Battery Control.

Στην πρώτη περίπτωση λειτουργούν μαζί βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας, όπως σε κάθε υβριδικό, χωρίς να επιτρέπεται η πτώση της τάσης της μπαταρίας κάτω από ένα όριο, ενώ επιτρέπει την πλήρη ηλεκτροκίνηση -για λίγα πάντως χιλιόμετρα- με ταχύτητες έως και περίπου 90 χλμ./ώρα.

2017-bmw-530e-13

Η δεύτερη επιλογή, η Max eDrive είναι για αποκλειστική χρήση με την μπαταρία, ενώ η επιλογή Battery Control δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να καθορίσει ο ίδιος χειροκίνητα τα όρια του φορτίου της μπαταρίας μέσα στα οποία θα μπορεί το αυτοκίνητο να λειτουργεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό και πότε το ηλεκτρικό μοτέρ θα λειτουργεί ως γεννήτρια.

Στόχος όλων αυτών είναι να επιτρέψει στον οδηγό να καθορίσει ο ίδιος την συνεργασία μεταξύ της μπαταρίας και του βενζινοκινητήρα, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται πάντοτε το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Σε ότι αφορά την τοποθέτηση της μπαταρίας έγινε με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μην μειωθεί ο χώρος για τους επιβάτες και τις αποσκευές, που σε γενικές γραμμές παραμένει αναλλοίωτος σε σχέση με μία κανονική 5άρα. Η φόρτισή της παίρνει λιγότερο από επτά ώρες σε μία κανονική πρίζα σπιτιού, ενώ υπάρχει και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης με χρονικό όριο περίπου τις 3 ώρες.

Τέλος σε ότι αφορά την αυτονομία υπολογίζεται ότι θα βρίσκεται κοντά στα αντίστοιχα υβριδικά μοντέλα της εταιρίας, με ένα θεωρητικό όριο περίπου στα 45-50 χιλιόμετρα με αποκλειστική χρήση της μπαταρίας. Οι πωλήσεις της θα ξεκινήσουν τους πρώτους μήνες του 2017 σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured