Σύνδεση

BMW

BMW 316i: ΒΑΣΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥΣ

Η BMW 316i είναι ένα από τα διαχρονικά status symbols της ελληνικής αυτοκινητικής σκηνής. Τόσο παλιό που όταν ξεκίνησε η λέξη premium αναφερόταν μόνο στο ουίσκι και όχι στα αυτοκίνητα. Παράλληλα πάντα η 316i ήταν ένας συμβιβασμός. Μικρός ή μεγάλος ανάλογα με τη γενιά (σε κάποιες περιπτώσεις ήταν και αποκλειστικά ελληνικό φαινόμενο στα 1.600 κυβικά), αλλά πάντοτε συμβιβασμός. Κι αυτή είναι επί της ουσίας η μεγάλη διαφορά της τρέχουσας 316i σε σχέση με τις προηγούμενες: ΔΕΝ είναι συμβιβασμός, ούτε και bon pour l’ orient. Μπορεί να αποτελεί την εισαγωγή στη γκάμα της καινούργιας 3άρας, αλλά τα καταφέρνει μια χαρά. Από όλες τις απόψεις.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτό παίζει βέβαια ο κινητήρας, που δεν είναι άλλος από το γνωστό turbo των 1.600 κυβικών και των 136 ίππων που χρησιμοποιείται και στην 116i και τώρα τελευταία και στην Χ1. Ελαστικός από χαμηλά (η μεγιστή ροπή εμφανίζεται στις μόλις 1.350 σ.α.λ.), αποκρίνεται άμεσα στο γκάζι, ανεβάζει εύκολα και γρήγορα στροφές, αποδεικνύοντας ταυτόχρονα πως είναι ένα από τα πιο πολιτισμένα νέα σύνολα αυτής της κλάσης που λόγω downsizing αποκτά όλα και μεγαλύτερη σημασία.

Παράλληλα συνδυάζεται πολύ καλά με το (εξτρά) εξαιρετικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο της BMW –πολύ έξυπνη επιλογή να είναι διαθέσιμο και στη βασική εκδοχή της 3άρας που στην πράξη λόγω της σφιχτής του κλιμάκωσης καλύπτει τα όποια κενά ενδεχόμενα έχει ο τετρακύλινδρος. Παράλληλα  η παρουσία του κολακεύει και την κατανάλωση, με αποτέλεσμα σε ταξίδι στην εθνική οδό να μπορείς εύκολα να δεις τιμές ακόμα και κάτω από τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με μέσες ωριαίες κοντά στα όρια της νομιμότητας. Ουσιαστικά δεν χρειάζεται ποτέ να επιλέξεις κάτι άλλο από το D, ενώ αν το κάνεις για να εκμεταλλευθείς πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα θα διαπιστώσεις αφενός πως η κατανάλωση θα αυξηθεί αισθητά και αφετέρου πως δεν υπάρχει κανένας λόγος να τον πιέζεις ψηλά, μιας και το μόνο που θα πετύχεις είναι η αύξηση του επιπέδου θορύβου. Κι αυτό γιατί και η μέγιστη ισχύς του αποδίδεται χαμηλά, στις μόλις 4.350 στροφές.

Το να κινηθεί κανείς από σβέλτα έως γρήγορα (0-100 σε 9,2, τελική 210) με την αυτόματη 316i είναι κάτι που δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια, μιας και η μικρότερη 3άρα είναι και πολύ καλά ζυγισμένη και στημένη, με ένα καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, που δεν σπάνε εύκολα. Το τελευταίο δεν είναι έκπληξη, μιας και το πλαίσιό της δείχνει να αντέχει όχι 136 αλλά 436 ίππους.

Παράλληλα απορροφά και ικανοποιητικά τις ανωμαλίες των δρόμων. Μπορεί να μην είναι κορυφαία στον τομέα αυτό, αλλά τα καταφέρνει καλά, ειδικά αν δεν έχει επιλέξει κανείς ζάντες μεγάλη διαμέτρου από το κατάλογο των ακριβών εξτρά.

Ένα άλλο σημείο στο οποίο η τρέχουσα 3άρα και όχι μόνο η 316i, διαφοροποιείται από τις προηγούμενες γενιές είναι ότι πλέον διαθέτει και μια οικογενειακή διάσταση που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για παράπονα –χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,81 μέτρων. Ειδικά αν οι επιβαίνοντες είναι μόνο τέσσερις, μιας και το μεγάλο κεντρικό τούνελ θα περιορίσει τους τυχόν τρεις στο πίσω κάθισμα.

Την άνεση την εξασφαλίζει και ο καλός βασικός εξοπλισμός, κάτι που ισχύει και για την ασφάλεια, ενώ όπως είπαμε η λίστα των εξτρά είναι και μεγάλη και ακριβή. Και μπορεί να αυξήσει σημαντικά την πολύ ενδιαφέρουσα αρχική τιμή των 27.684 ευρώ με απόσυρση.

Γιάννης Σκουφής

 BMW 316i (136 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.624×1.811×1.429 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.810 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 480 λίτρα
Βάρος: 1.385 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 136 PS/ 4.350 σ.α.λ.
Ροπή: 220 Nm/ 1.350 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,2”, 210 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 134 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 147 €
Τιμή: από 28.900  €, από 27.684 € με απόσυρση

Images: Fotis Raissis

{gallery}photos/35/TEST/BMW-316i{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz