Σύνδεση

Audi

Audi A1 30 TFSI: το καινούργιο A1 δεν έχει σχέση με τον προκάτοχό του

Με την πρώτη γενιά του Α1 θα μπορούσε κανείς να πει πως η Audi «δοκίμαζε» την παρουσία της στην κατηγορία των υπερ-μίνι. Στην οποία ναι μεν δεν δήλωνε παρόν για πρώτη φορά αλλά η παρθενική της εμφάνιση με το 50 (από τo οποίο προήλθε το Polo της VW χάνεται κάπου στις απαρχές της ιστορίας της.

Με το Α1 της 2ης γενιάς η premium γερμανική μάρκα μάλλον υλοποίησε όσα έμαθε τα τελευταία 8 χρόνια (το πρώτο Α1 είχε εμφανιστεί το 2010) και παρουσίασε ένα αυτοκίνητο που δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχό του. Σε όλους μάλιστα τους τομείς, ξεκινώντας από την εμφάνισή του.

Ομολογουμένως το μικρότερο των Audi μεγάλωσε, αλλά μεγάλωσε ωραία και αρμονικά, ενώ όπως θα περίμενε κανείς σύμφωνα με τις τελευταίες τάσεις είναι αποκλειστικά πεντάθυρο Sportback. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως απέκτησε επιτέλους έντονο χαρακτήρα, ο οποίος προσδιορίζεται κυρίως από το εμφατικό εμπρός του μέρος.

Οι σχεδιαστές της γερμανικής εταιρείας είχαν αναμφίβολα έμπνευση και υιοθέτησαν στο εμπρός μέρος ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει το πιο εμβληματικό μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της μάρκας, το quattro και μάλιστα την ειδική του έκδοση Sport. Πρόκειται για τις πέντε μικρές εισαγωγές αέρα μεταξύ  μάσκας και καπό, που αποτελούν το βασικό σημείο αναγνώρισης του νέου Α1 και είμαι βεβαίως πως θα κάνουν το ίδιο και στο επερχόμενο Α3 που εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα υιοθετήσει την ίδια λογική.

Εξίσου χαρακτηριστικός και ο σχεδιασμός του εσωτερικού, με τα ταμπλό να ενσωματώνει ωραία τη μεγάλη οθόνη αφής και τις ακμές του να αποτελούν μια ενδιαφέρουσα, μοντέρνα και νεανική προσέγγιση. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός στην έκδοση Advanced της δοκιμής μας είναι αρκετά πλούσιος, τόσο σε ότι αφορά το infotainment όσο και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Από την αύξηση των διαστάσεων (μήκος 4,029 μέτρα) και του μεταξονίου (2.563 χιλιοστά) πριμοδοτήθηκαν βέβαια οι χώροι στο εσωτερικό. Έτσι στο πίσω κάθισμα και σε αντίθεση με ότι συνέβαινε στο μοντέλο της πρώτης γενιάς κάθεσαι με άνεση, ακόμα και αν ξεπερνάς λίγο το 1,80 και ο οδηγός είναι αντιστοίχου ύψους, κάτι που φαίνεται ειδικά στα πιο μεγάλα ταξίδια. Αυτά καλύπτονται και από το χώρο αποσκευών, η ελάχιστη χωρητικότητα του οποίου είναι 335 λίτρα.

Εξίσου σημαντικός και ο τρόπος με τον οποίο το Α1 καλύπτει τα πολλά χιλιόμετρα: με σχετική άνεση από την ανάρτηση η οποία ως σπορ είναι αρκετά σφιχτή, με ασφάλεια και ακρίβεια τους χειρισμούς, με ζυγισμένη οδική συμπεριφορά και με αναλογικά υψηλή μέση ωριαία. Το τελευταίο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον τρικύλινδρο turbo βενζίνης των 1.000 κυβικών και των 116 ίππων της έκδοσης 30 TFSI -η νέα ονοματαλογία της γερμανικής μάρκας πάντως δεν θα έλεγα πως είναι και η πλέον επιτυχημένη- ο οποίος και εδώ αποδεικνύει τους λόγους για τους οποίους θεωρείται και είναι το κορυφαίο σύνολο αυτής της κατηγορίας.

Ελαστικός από χαμηλά και άμεσος στην απόκρισή του ανεβάζει εύκολα και γρήγορα στροφές παραμένοντας πολιτισμένος και χωρίς σε καμία περίπτωση να κάνει ιδιαίτερα εμφανές πως κάτω από το καπό λειτουργούν μόνο τρεις κύλινδροι. Μόνο αν πιεστεί κοντά στα «κόκκινα» θα έρθει ακουστικά στο προσκήνιο, αλλά στην πράξη δεν υπάρχει λόγος να γίνει αυτό.

Παράλληλα συνδυάζεται καλά και με το αυτόματος κιβώτιο S-Tronic με το διπλό συμπλέκτη -το οποίο όμως είναι σχετικά απότομο στην εκκίνηση- και αποδεικνύεται και οικονομικός, με μέσο όρο στη δοκιμή μας τα 6,8 λίτρα. Αυτό που πρέπει να σημειώσουμε είναι πως σε καμία περίπτωση δεν δημιουργεί την αίσθηση πως πρόκειται για μια επιλογή που προσδιορίζεται από οικονομικά κριτήρια και δεδομένα, καθώς ο οδηγός δεν νοιώθει πως πρέπει να κάνει παραχωρήσεις σε κάποιον τομέα.

Γενικά με το νέο Audi A1 30 TFSI των 1.000 κυβικών και των 116 ίππων δεν νοιώθεις ότι κάνεις κάποια παραχώρηση. Τουναντίον, μιας και είναι πρακτικό, ευέλικτο και ευχάριστο -ειδικά αυτό δεν είναι πάντα δεδομένο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ταυτόχρονα δείχνει και είναι premium, τόσο σε ότι αφορά την εξωτερική του εμφάνιση όσο και τον εσωτερικό του διάκοσμο.

Αυτό που δεν είναι -αναμενόμενα- είναι φτηνό, καθώς η συγκεκριμένη εκδοχή του ξεκινά από τις 22.200 ευρώ και είναι μόλις 200 ευρώ πιο φτηνή από το μεγαλύτερο αλλά πιο παλιό Α3 και 230 ευρώ από το αντίστοιχο Q2. Η γκάμα του μικρού Audi ξεκινά πάντως από πιο χαμηλά, από τις 19.950 ευρώ του 25 TFSI. Αν αναρωτιέστε τι σημαίνει ο κωδικός είναι ο ίδιος κινητήρας με απόδοση 95 ίππων. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει και λιανική τιμή προ φόρων μικρότερη των 17.000 ευρώ, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό από πλευράς φορολογικής επιβάρυνσης σε ότι αφορά τα εταιρικά αυτοκίνητα.

AUDI A1 30 TFSI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.029×1.740×1.403 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.563 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 335 λίτρα
Βάρος: 1.105 κιλά
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 116 PS/ 5.000- 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm/ 2.000- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,5”, 203 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 6,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 108- 111 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 106- 109 €
Τιμή: από 25.630 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

4Σχόλια

4 Comments

  1. Avatar

    John

    16/03/2019 στις 4:43 μμ

    Οι αεραγωγοι είναι fake δηλαδή ψεύτικοι

  2. Avatar

    Frang948

    16/03/2019 στις 4:47 μμ

    Οι αεραγωγοι είναι fake

  3. Avatar

    John

    16/03/2019 στις 4:49 μμ

    Oι αεραγωγοι είναι fake

  4. Avatar

    Μανο

    16/03/2019 στις 5:36 μμ

    Τι ειναι παλι το 30 25 35,ντρεπονται το 1.0tfsi να ζητανε 35000 euros

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο κοστίζει το νέο 7θέσιο SUV της Mercedes, η GLB που ξεκινά από τα 1.300 κυβικά, στη Γερμανία;

Featured

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

BMW 7 & X7: Big is Beautiful

BMW

Νέο Audi A3: χωρίς τρίθυρο και κάμπριο αλλά με έκδοση Allroad και από 1.000 κυβικά

Audi




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup