Σύνδεση

Aston Martin

ASTON MARTIN DB11, ΤΟ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΗΣ ΤΡΙΚ

Τα πιο σημαντικά στοιχεία ενός υπερ- αυτοκινήτου δεν είναι αυτά που φαίνονται αλλά αυτά που δεν φαίνονται, ενώ από τον κανόνα δεν ξεφεύγει ούτε η νέα και πανέμορφη Aston Martin DB11. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Πριν από σχεδόν 50 χρόνια, το 1967, η Lotus τοποθέτησε στην Lotus 49 μία τεράστια φτερούγα προκειμένου να μετατρέψει τον αέρα που «έπεφτε» στην επιφάνειά της σε ένα κάθετο αεροδυναμικό φορτίο που θα κρατούσε τους πίσω τροχούς πιο σταθερά στην άσφαλτο. Μερικά χρόνια μετά ανακαλύφθηκε το περίφημο ground effect (αρνητική άντωση), ενώ πλέον οι πιο πολλοί κατασκευαστές προτιμούν τη λύση μίας καλής -ενδεχομένως και ενεργητικής- πτέρυγας για να βελτιώσουν την αεροδυναμική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου.

ASTON-MARTIN-DB11-AEROBLADE (5)

Από την πλευράς τους οι μηχανικοί της Aston Martin υποστηρίζουν πως έχουν κατασκευάσει το πιο σημαντικό αεροδυναμικό σύστημα από την εποχή της Lotus 49! Πρόκειται για το Aeroblade που υπάρχει στην ολοκαίνουργια DB11, ένα σύστημα από μικρό-αγωγούς που επιτρέπουν στον αέρα να περνά από μικρές οπές κοντά στα πίσω παράθυρα και περιμετρικά του αμαξώματος. Με αυτό τον τρόπο ο αέρας στο πίσω μέρος κινείται σα να υπάρχει ένα εικονικό σπόιλερ, προσεγγίζοντας την σχεδίαση αμαξωμάτων Kammback που είχε υιοθετηθεί σε παλιά αγωνιστικά, όπως στο αρχέτυπο Ford GT40.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε πως και η DB11 έχει μία μικρή διακριτική πτέρυγα, η οποία αναπτύσσεται σε ύψος μόλις 6 εκατοστών και ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης είτε πάνω από τα 80 είτε πάνω από τα 130 χλμ./ ώρα.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota