Σύνδεση

Featured

ΑΠΕΡΡΙΨΑΝ ΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ

Νέο κτύπημα στην αγορά αυτοκινήτου από την «τρόϊκα», που, δεν εγκρίνει την επέκταση του ευεργετικού για όλους, – εισαγωγείς, εργαζομένους, κράτος, καταναλωτές κ.λ.π – μέτρου της απόσυρσης.

Όχι μόνο απορρίπτουν την εισήγηση του οικονομικού επιτελείου  της κυβέρνησης για ανανέωση της σχετικής απόφασης, η οποία έληξε, τυπικά και ουσιαστικά, την 31 Δεκεμβρίου 2015, έως το τέλος του 2016, αλλά, τώρα πια, δεν δέχονται ούτε καν την παράταση του μέτρου, μέχρι τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για λόγους γοήτρου, δεδομένου ότι είχε δοθεί διαβεβαίωση, «οικεία βουλήσει», από τον αναπληρωτή Υπουργό Τρύφωνα Αλεξιάδη, πως η κυβέρνηση θα πίεζε, περαιτέρω, τους δανειστές να δεχθούν μικρή, έστω, εφαρμογή της απόσυρσης, για ένα ακόμη τρίμηνο, ούτως ώστε να λυθεί το πρόβλημα των περίπου 6000 καινούργιων ΙΧ, που, βρίσκονται, ήδη, στα τελωνεία σε εκκρεμότητα, με τους πελάτες να έχουν δώσει προκαταβολές και να μην τα έχουν παραλάβει. Ασφαλώς, εγείρεται και θέμα ολιγωρίας εκ μέρους της κεντρικής εξουσίας.  Αν είχε, εγκαίρως, φροντίσει για την επέκταση του μέτρου, χωρίς πολλές συζητήσεις, όπως ακριβώς γινόταν τα τελευταία χρόνια, δεν θα φθάναμε, σήμερα, σε ένα περιβάλλον πολυμέτωπης επιδείνωσης των φλεγόντων της χώρας, να τελεί το ζήτημα  υπό το αυστηρότερο βλέμμα του ξένου παράγοντα.

aposirsi

Το ενδιαφέρον όλων, πλέον, στρέφεται στο επόμενο φορολογικό νομοσχέδιο, – που, πάντως, δεν εντάσσεται στα προαπαιτούμενα, άρα, ετεροχρονίζεται για μετά το καλοκαίρι-, προκειμένου να προωθηθεί μια νέα, σύγχρονη, πολιτική όσον αφορά το αυτοκίνητο.  Στο μεταξύ, το μήνυμα των δανειστών, είναι να υποβάλει νέα τεκμηριωμένη και κοστολογημένη πρόταση η κυβέρνηση για οτιδήποτε έχει να κάνει με τον συγκεκριμένο κλάδο.

Οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έχουν καταθέσει αναλυτικά τις θέσεις τους, οπότε είναι στο χέρι της κυβέρνησης να διαπραγματευθεί στα γενικά και στα επιμέρους. Στην παρούσα φάση, ωστόσο, αρχίζουν να «γράφουν», οι περισσότερες εταιρίες, χαμένες ταξινομήσεις του πρώτου διμήνου του έτους, πράγμα που θα επηρεάσει, αρνητικά, το δείκτη του 12μήνου. Ήδη, μειώνεται και το carry out στη λιανική των προηγηθέντων μηνών (2015), και, αν δεν υπάρξουν εξελίξεις επί τα βελτίω, το προσεχές διάστημα θα υπάρξει κάμψη πωλήσεων, τουλάχιστον, σε πιο κοστοβόρες κατηγορίες,  έως ότου γίνουν αντιληπτές οι νέες οικονομικές βάσεις και διαμορφωθούν άλλες τάσεις.

aposirsi

Οι εισαγωγείς θα προσπαθήσουν, με δική τους ζημιά, να απορροφήσουν τις διαφορές των αυξημένων τιμών (1000-3000 ευρώ),  δίνοντας έμφαση σε προσφορές εξοπλισμών, εγγυήσεων, χρηματοδοτικών προγραμμάτων κλπ. Προς το παρόν, και έως ότου ξεκαθαρίσει η κατάσταση, προσφέρουν κάποια ετοιμοπαράδοτα (με πινακίδες) σε προνομιακές τιμές, ώστε να κρατούν σε επαφή τους υποψήφιους αγοραστές. Οι τελευταίοι, όμως, πρέπει να είναι αποφασισμένοι να κάνουν υποχωρήσεις, σε σχέση με τις απαιτήσεις τους (χρώμα, εξοπλισμοί κλπ), ενώ, οι λιγότερο απαιτητικοί είναι συχνά αναγκασμένοι να εκταμιεύσουν μεγαλύτερα ποσά από όσα είχαν προϋπολογίσει, καθώς, σπανίως, τα προσφερόμενα μοντέλα βρίσκονται στο προσιτό entry level.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι η αγορά αυτοκινήτου έχει υποστεί, τα τελευταία χρόνια, δραματική συρρίκνωση, ως αποτέλεσμα της συνεχιζόμενης ύφεσης, η οποία αγγίζει το -80,7% συγκριτικά με το μέσο όρο της δεκαετίας 2000-2009.

Γιάννης Κανουπάκης

Πηγή: Ναυτεμπορική

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο κοστίζει το νέο Nissan Qashqai;

Featured

Η νέα BMW σειρά 1 έχει αλλάξει αισθητά!

BMW

Πόσο κοστίζει η νέα BMW Σειρά 1 στην Ελλάδα;

BMW

Διέρρευσε η νέα BMW X3

BMW