Σύνδεση

Featured

ΔΙΟΔΙΑ: ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ Ή ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΧΡΗΣΗΣ. ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ;

Αλλάζει το σύστημα υπολογισμού των διοδίων, καθώς σύμφωνα με τροπολογία του υπουργείου Υποδομών που ψηφίστηκε από τη Βουλή οι χρεώσεις θα γίνονται ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση που ένα όχημα διανύει στον αυτοκινητόδρομο. Παράλληλα θα μπορεί να γίνεται πληρωμή και για τη χρονική διάρκεια χρήσης του οδικού δικτύου.

Σύμφωνα με την τροπολογία λοιπόν η χρέωση των διοδίων μπορεί να γίνεται:

  • Ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και
  • αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου –ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια, κ.α.– με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.

Το ποσό θα καθορίζεται από το ηλεκτρονικό σύστημα και θα αντιστοιχεί στα χιλιόμετρα που θα διανύει ένα όχημα από τον κόμβο εισόδου έως την έξοδο.

Παράλληλα με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη σχετικά με τον τρόπο πληρωμής καθορίζονται:

  • η υπηρεσία έκδοσης της Προπληρωμένης Κάρτας Διόδου για τη χρήση του συνόλου του εθνικού οδικού δικτύου ή τμήματός του, με επιλεγμένη διάρκεια ισχύος και με αναλογική χρέωση
  • ο τύπος της Προπληρωμένης Κάρτας Διόδου (π.χ. αυτοκόλλητο) που τοποθετείται στο όχημα

Με τη ρύθμιση θεσπίζεται και απαγόρευση κατασκευής και λειτουργίας νέων κατ’ ουσίαν μετωπικών διοδίων, εφόσον δεν εξατομικεύονται οι χρεώσεις αυτές βάσει πραγματικής χρήσης ανά διερχόμενο όχημα. Ταυτόχρονα καθορίζονται τα σημεία ανέγερσης και λειτουργίας σταθμών διοδίων, το ύψος τελών ανά κατηγορία οχήματος και ανά διανυόμενο χιλιόμετρο καθώς και η απαλλαγή υποχρέωσης καταβολής τελών διοδίων σε ειδικές κατηγορίες και ευάλωτες ομάδες πληθυσμού (άνεργους, ΑμεΑ, κατοίκους όμορης του δικτύου περιοχής, καθώς και σε οχήματα εξυπηρέτησης εκτάκτων αναγκών όπως οχήματα Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Ελληνικής Αστυνομίας, ασθενοφόρα κ.α.).

Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων θα καταργήσει τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων, ενώ σε όλες τις εισόδους της χώρας θα υπάρχουν βινιέτες, κάρτες διοδίων δηλαδή, ώστε τα επιβατικά αλλά κυρίως τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα να μην διέρχονται με ανορθόδοξο τρόπο από τη χώρα μας και να υπάρχουν έσοδα για τη συντήρηση του δικτύου.

ATTIKI-ODOS

Το πλήρες αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων αφορά το σύνολο του οδικού δικτύου καθώς και τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων όλων των κατηγοριών και θα εφαρμοστεί σταδιακά –πιθανότατα από την Εγνατία Οδό- στα τέλη του 2016, αρχές του 2017.

Ταυτόχρονα θεσπίζεται η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και τη μείωση του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων.

Το σύστημα πληρωμής διοδίων με το χιλιόμετρο ή με το χρόνο εφόσον ισχύει για το σύνολο του οδικού δικτύου θα εφαρμοστεί -εκτός απροόπτου- και στην Αττική οδό, όπου με το σημερινό καθεστώς ισχύει το παράλογο να πληρώνεις και για χιλιόμετρα που είναι εξ ορισμού δεδομένο πως δεν θα διανύσεις. Αν μπεις π.χ. από την Κηφισίαςμε κατεύθυνσης προς το αεροδρόμιο πληρώνεις και για τα χιλιόμετρα από την Ελευσίνα έως την έξοδο της Κηφισίας που είναι δεδομένο πως δεν θα τα καλύψεις στη συγκεκριμένη στιγμή.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo