Όπως είδαμε τελευταία στο Γκραν Πρι του Abu Dhabi με πρωταγωνιστή το Fernando Alonso τα αγωνιστικά, είτε πρόκειται για μονοθέσια της F1, είτε για πρωτότυπα του Le Mans είτε για αυτοκίνητα ράλι δεν βρίσκονται πάντα στο έδαφος. Πολλές φορές εκτελούν χαμηλές πτήσεις και κάποιες άλλες λιγότερο χαμηλές. Οι λόγοι που προκαλούν αυτά τα φαινόμενα διαφέρουν για κάθε τύπο αγωνιστικού.
Έτσι στη Φόρμουλα 1 τα ελεύθερα λάστιχα παίζουν πολλές φορές το ρόλο της ράμπας εκτόξευσης, μαζί βέβαια με την αεροδυναμική. Στα ράλι οι πτήσεις προκαλούνται από τη διαμόρφωση του δρόμου σε συνδυασμό με τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων –εδώ θέλει προσοχή στο ζύγισμα του αυτοκινήτου- για να μην είναι η προσγείωση ανώμαλη. Στα πρωτότυπα του Le Mans η αιτία είναι καθαρά το σπάσιμο της αρνητικής άντωσης, ενώ με αυτά έχουν γίνει και οι πιο θεαματικές πτήσεις –ευτυχώς χωρίς συνέπειες για τους οδηγούς.
Όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί στο Le Mans του 1999 η Mercedes CLR-GT1 απογειώθηκε ούτε μια, ούτε δύο αλλά τρεις φορές –η τελευταία κατά τη διάρκεια του αγώνα- με τους Mark Webber (ναι, ο γνωστός πιλότος της Red Bull) και τον Peter Dumbreck πίσω από τα πηδάλια.
Γιάννης Σκουφής