Στη Γερμανία, οι κλοπές καλωδίων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων από δημόσιους σταθμούς έχουν γίνει ανησυχητικά συχνές, ειδικά την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2024.
Οι δράστες στοχεύουν κυρίως ταχυφορτιστές όπου τα καλώδια CCS είναι μόνιμα συνδεδεμένα, κόβοντάς τα κατά τη διάρκεια της νύχτας για να εκμεταλλευτούν την υψηλή περιεκτικότητα σε χαλκό.
Κάθε κλεμμένο καλώδιο μπορεί να αποφέρει στους κλέφτες περίπου 50 ευρώ στην παράνομη αγορά, ενώ η ζημιά για τους παρόχους φόρτισης είναι πολλαπλάσια, με το κόστος επισκευής να φτάνει έως και 7.000 ευρώ και τον χρόνο αποκατάστασης να διαρκεί εβδομάδες.
Ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκονται αντιμέτωποι με ανενεργές υποδομές και αυξημένη ταλαιπωρία.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, οι εταιρείες φόρτισης λαμβάνουν μέτρα, όπως η εγκατάσταση καμερών ασφαλείας, η χρήση GPS ανιχνευτών στα καλώδια και η ανάπτυξη ανθεκτικότερων υλικών με μειωμένη περιεκτικότητα σε χαλκό.
Παρόμοια περιστατικά καταγράφονται και σε άλλες χώρες, όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία, όπου δοκιμάζονται συναγερμοί που ειδοποιούν άμεσα τους διαχειριστές των σταθμών.
Η λύση του προβλήματος απαιτεί συνεργασία μεταξύ εταιρειών, αρχών και κυβερνήσεων, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη χρήση της ηλεκτροκίνησης και να αποτραπούν περαιτέρω κλοπές.
