Σύνδεση

Featured

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΠΟΤΕ!

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν κάτι καινούργιο και διαφορετικό φθάνουν στο σημείο να φέρνουν στο φως πραγματικά “τέρατα“. Και μια τέτοια εξωφρενική σύλληψη είναι και το κιβώτιο που παρουσιάστηκε στο GMC Terrain στην νέα του εκδοχή για το 2018, στην έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ.

Πρόκειται για ένα από τα γνωστά μεγάλα SUV που κυκλοφορούν στην Αμερική, το οποίο πάντως σ’ αυτή τη νέα γενιά του είναι πολύ πιο ισορροπημένο και αρκετά ενδιαφέρον ως σχήμα και ως όχημα γενικά. Εκτός από ένα του σημείο: το κιβώτιο ταχυτήτων. Ή για την ακρίβεια τον απίστευτης σχεδίασης τρόπο “επιλογής” των σχέσεων, που πραγματικά μόνο ένας νοσηρός εγκέφαλος θα μπορούσε να φανταστεί και -ακόμα χειρότερα- να τον φέρει και στην παραγωγή.

2018-gmc-terrain-denali

Όπως βλέπουμε και στην φωτογραφία μιλάμε για ότι πιο άχρηστο και μη εργονομικό από καταβολής αυτοκίνησης. Στην ουσία ο επιλογέας έχει αντικατασταθεί με μερικά κουμπιά, τα οποία αντιστοιχούν στις κλασικές λειτουργίες ενός αυτόματου κιβωτίου.

Το θέμα είναι ότι η έμπνευση του σχεδιαστή είναι απολύτως ατυχής, καθώς πέραν του ότι δεν υπήρχε κανένας λόγος να κατασκευαστεί μια τέτοια διάταξη, έχει τοποθετήσει και τα κουμπιά στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, έτσι ώστε να είναι εξαιρετικά δύσκολο στον οδηγό να τα φθάσει.

Πολύ δε περισσότερο το δεξί κουμπί, με τα “+” και τα “-“, το οποίο -αν έχει τον Θεό του όποιος το σκέφτηκε- δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να αλλάζει χειροκίνητα τις ταχύτητες και το οποίο έχει τοποθετηθεί στο πιο απομακρυσμένο και άβολο σημείο (αν όντως υπάρχει λόγος να αλλάζει κανείς ταχύτητες σε ένα Terrain…).

2018-gmc-terrain-shifter-1

Η εικόνα ενός ανθρώπου να σκύβει μακριά στην κονσόλα για να αλλάξει ταχύτητα είναι μάλλον πέρα από κάθε αντίληψη του τι σημαίνει σχεδίαση σύγχρονου αυτοκινήτου. Ενώ και τα προβλήματα ασφάλειας που εντοπίζονται, σε περίπτωση ακούσιας χρήσης των συγκεκριμένων διακοπτών από ένα παιδί για παράδειγμα (ή από κάποιον που τους πέρασε για διακόπτες… παραθύρων!) , μένει και αυτά να απαντηθούν.

Όπως και να έχει μιλάμε για μία από τις μεγαλύτερες σχεδιαστικές αστοχίες στην ιστορία της αυτοκίνησης, αν και όπως φαίνεται πολλοί κατασκευαστές αρχίζουν να ακολουθούν αυτή την τακτική για να ελευθερώσουν χώρο ανάμεσα στα δύο καθίσματα (υπάρχει και η καλύτερη λύση, με τον επιλογέα στο τιμόνι…). Ας ελπίσουμε ότι θα επικρατήσει η απλή κοινή λογική και η γενικώς αποδεκτή αντίληψη ότι τα αυτοκίνητα μετά από έναν και βάλε αιώνα εξέλιξης μπορούν και πρέπει να είναι λειτουργικά.

Παναγιώτης Τριτάρης

3Σχόλια

3 Comments

  1. Avatar

    Γιώργος

    15/01/2017 στις 5:56 μμ

    Διαφωνώ . Με εξαίρεση το κουμπί ( + \ – ) που θα μπορούσε να μεταφερθεί στο τιμόνι το βρίσκω πολύ εργονομικό από τον τεράστιο και ελάχιστα χρήσιμο κατά την οδήγηση μοχλό .

  2. Avatar

    Τασος

    19/01/2017 στις 11:53 μμ

    Συμφωνώ με Γιώργος. Τα κουμπιά +/- είναι παραφωνία εκεί που βρίσκονται αλλά τα άλλα κανένα πρόβλημα.

  3. Avatar

    Γιάννης

    20/01/2017 στις 11:54 πμ

    Α μάλιστα….συμφωνείτε με την διάταξη των σχέσεων ταχυτήτων…θεωρείτε σωστό δηλαδή να σκύβει ο οδηγός από την θέση του κάθε φορά που θέλει να αλλάξει ταχύτητα…σε σχέση με τον “άβολο” μοχλό που αποτρέπει την συνεχόμενη κλίση της σπονδυλικής στήλης..καλύτερα όλα τα κουμπιά να έμπαιναν στο τιμόνι αφού δεν μας αρέσουν οι “αβολοι” μοχλοί Και αν δεν είχαν χώρο λόγω των κουμπιών του ήχο συστήματος ας έμενε ο χειρισμός του ήχο συστήματος στην κονσόλα.

Αφήστε μια απάντηση

Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup