Η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου δείχνει να ανακάμπτει μετά την πίεση που δέχθηκε κατά την παρατεταμένη της ύφεση των τελευταίων ετών. Η ανάκαμψη αυτή ισχύει περισσότερο για αγορές όπως αυτή της Κίνας και της Αμερικής, με το πρόσημο όμως να είναι συνολικά θετικό.
Αυτό βέβαια δεν ισχύει για όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες, μιας και η συνολική οικονομική κρίση έχει αλλάξει τις επιλογές των υποψήφιων αγοραστών, οι οποίοι στρέφονται τόσο σε πιο πρακτικά όσο και σε πιο προσιτά μοντέλα.
Με βάση την παραπάνω προσέγγιση είναι λογικό κατηγορίες με χαρακτήρα πολυτελείας όχι μόνο να ανακάμπτουν αλλά να φθίνουν. Κατηγορίες όπως αυτή των κάμπριο, η οποία με τα μέχρι στιγμής δεδομένα για τη χρονιά που διανύουμε έχει μερίδιο αγοράς της τάξης του μόλις 3,3%. Αυτό στην πράξη και σε σύγκριση με το 2007 που το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 5,4% σημαίνει πως φέτος θα πουλήθούν μιάμιση φορά λιγότερα ανοιχτά μοντέλα, ενώ δεν προβλέπεται και βελτίωση στο άμεσο μέλλον.
Γιάννης Σκουφής
