H Kia παρουσίασε στο Παρίσι το Optima T-Hybrid, στο οποίο ο diesel των 1.700 κυβικών του συμβατικού πετρελαιοκίνητου Optima συνδυάζεται με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα. Ο οποίος τροφοδοτείται από μια συστοιχία συσσωρευτών μολύβδου 48V που βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ. Για λόγους βάρους η συγκεκριμένη συστοιχία είναι μικρή, με αποτέλεσμα να επιτρέπει μια καθαρά ηλεκτρική κίνηση για μόνο 20 χιλιόμετρα και με ταχύτητα έως 20 χλμ./ ώρα.
Ο λόγος που η Kia προχωρά σε αυτήν την κίνηση είναι η ανάγκη να μειώσει τη μέση κατανάλωση και μαζί της και τις εκπομπές CO2 της γκάμας της. Έτσι το υβριδικό Optima των συνδυαστικών 170 ίππων εκπέμπει λιγότερα από 100 γραμμάρια CΟ2, τη στιγμή που η αντίστοιχη τιμή του συμβατικού είναι 128, ενώ οι απαιτήσεις του σε πετρέλαιο είναι 15 με 20% πιο χαμηλές. Παρόλο που οι επιδόσεις του είναι αισθητά καλύτερες (0-100 σε 9,0 δεύτερα και τελικά 220, από 10,2” και 202 του συμβατικού αντίστοιχα).
Το Kia Optimum T-Hybrid είναι επίσημα στο στάδιο του πρωτότυπου, που όμως απέχει ελάχιστα από την κανονική παραγωγής, ενώ το ίδιο υβριδικό σύστημα πρόωσης μπορεί φυσικά να χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα της μάρκας, όπως π.χ. το Sportage.
Γιάννης Σκουφής