Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κίνα: Το τέλος των «εκρηκτικών εκκινήσεων» στα νέα αυτοκίνητα

Η Κίνα ετοιμάζεται να ταράξει τα νερά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, θέτοντας περιορισμό στις επιταχύνσεις κάτω από 5 δευτερόλεπτα για τα νέα μοντέλα. Το προσχέδιο του Υπουργείου Δημόσιας Ασφάλειας προβλέπει ότι τα αυτοκίνητα δεν θα μπορούν πλέον να επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα, εκτός αν ο οδηγός επιλέξει χειροκίνητα ειδική λειτουργία τύπου «Sport» μετά από κάθε εκκίνηση.

Πρόκειται για μια σημαντική παρέμβαση στην κουλτούρα των επιδόσεων, με στόχο τη μείωση των τροχαίων και τον περιορισμό του επιθετικού μάρκετινγκ που τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευθεί λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η αλλαγή αυτή αναμένεται να επηρεάσει άμεσα την εικόνα των κατασκευαστών στην κινεζική αγορά, καθώς δεν θα μπορούν πλέον να προβάλλουν επιδόσεις-ρεκόρ, όπως 0-100 σε 3,5 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, το προσχέδιο περιλαμβάνει ένα ευρύτερο πλαίσιο μέτρων για την οδική ασφάλεια, με έμφαση στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα.

Για τα EV και PHEV, η κυβέρνηση απαιτεί συστήματα που περιορίζουν ακούσιες επιταχύνσεις σε χαμηλές ταχύτητες και κόβουν αυτόματα την παροχή ισχύος σε περίπτωση απότομης αλλαγής ταχύτητας ή ενεργοποίησης αερόσακων.

Ενισχύονται επίσης οι προδιαγραφές ασφάλειας των θυρών και των κρυστάλλων, ώστε να εξασφαλίζεται η εύκολη διαφυγή επιβατών σε φωτιά ή ατύχημα. Οι μπαταρίες θα πρέπει να παρακολουθούνται συνεχώς από το σύστημα του αυτοκινήτου, με άμεση ειδοποίηση σε περίπτωση αυξημένης θερμοκρασίας και υποχρεωτικούς δίαυλους εκτόνωσης.

Σε όλα τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατηγορίας, εισάγεται βιομετρικός έλεγχος οδηγού, με συστήματα παρακολούθησης προσοχής και απαγόρευση χρήσης video στην κεντρική οθόνη όταν η ταχύτητα υπερβαίνει τα 10 χλμ./ώρα. Επιπλέον, τα παρμπρίζ θα πρέπει να διαθέτουν ελάχιστη διαπερατότητα φωτός 70%.

Τέλος, για τα ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά λεωφορεία άνω των 6 μέτρων, η μπαταρία θα πρέπει να παραμένει σταθερή για τουλάχιστον 5 λεπτά μετά από προειδοποίηση θερμικού συμβάντος, προσφέροντας κρίσιμο χρόνο εκκένωσης.

Αν το νέο πλαίσιο εφαρμοστεί, η κινεζική αγορά αυτοκινήτου θα αλλάξει πορεία, με σαφή προτεραιότητα την ασφάλεια έναντι της ακραίας απόδοσης.

Ποια γνωστά μοντέλα της καταργεί η BMW;

BMW

Οδηγούμε το νέο Audi Q3 στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει

Audi

Η ακριβότερη Bugatti όλων των εποχών αλλάζει χέρια

Bugatti

Dacia Bigster G-140: Υβριδικό με υγραέριο και μεγάλη αυτονομία

Dacia