Σύνδεση

Nissan

Σε δύσκολο σταυροδρόμι η Nissan

Η πάλαι ποτέ κραταιά Nissan, σύμβολο της ιαπωνικής βιομηχανικής υπερηφάνειας, βρέθηκε να κάνει μια κίνηση που μοιάζει περισσότερο με παραδοχή ήττας παρά με επιχειρηματικό ελιγμό.

Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων πούλησε το εμβληματικό της αρχηγείο στη Γιοκοχάμα και τώρα το ενοικιάζει, σαν ενοικιαστής στο ίδιο του το σπίτι.

Η πώληση έγινε στο πλαίσιο του σχεδίου Re:Nissan, με στόχο την επιστροφή σε λειτουργική κερδοφορία έως το 2026.

Η συμφωνία, αξίας 97 δισεκατομμυρίων γεν (περίπου 633 εκατομμύρια δολάρια), έγινε με την εταιρεία MJI Godo Kaisha, αποφέροντας στη Nissan κέρδος σχεδόν 74 δισ. γεν.

Ωστόσο, η εταιρεία θα παραμείνει στο κτίριο για τα επόμενα 20 χρόνια, καταβάλλοντας ενοίκιο — μια απόφαση που συμβολίζει τη βαθιά αναδιάρθρωση που βιώνει.

Η Nissan, που κάποτε όριζε τον ρυθμό της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, βρίσκεται τώρα σε τροχιά περιορισμών και περικοπών. Έχει ήδη εντοπίσει εξοικονομήσεις ύψους 200 δισ. γεν και ετοιμάζει νέα προϊόντα και συνεργασίες για την περίοδο έως το 2027.

Παρά τις προσπάθειες, το πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους έκλεισε με ζημιές 27,7 δισ. γεν (181 εκατ. δολάρια), ενώ οι πωλήσεις έφτασαν τα 1,48 εκατ. οχήματα.

Οι προβλέψεις για το 2025 παραμένουν δύσκολες, με αναμενόμενες απώλειες έως 275 δισ. γεν. Κι όμως, ο διευθύνων σύμβουλος Ίβαν Εσπινόσα επιμένει ότι «η Nissan βρίσκεται σταθερά στον δρόμο της ανάκαμψης».

Ένα μήνυμα αισιοδοξίας, που ηχεί σχεδόν ειρωνικά όταν προέρχεται από μια εταιρεία που αναγκάστηκε να πουλήσει τα ίδια της τα θεμέλια για να κρατηθεί όρθια.

Νέος ΚΟΚ: Τι αλλάζει από σήμερα 13 Σεπτεμβρίου – Ποια είναι τα νέα πρόστιμα

Featured

Citroen: Το νέο C3 απέκτησε και έκδοση βαν

Citroen

Το χακάρισμα που «γονάτισε» τη Jaguar Land Rover

Featured

BMW X1: Ριζική μεταμόρφωση με την «υπογραφή» Neue Klasse

BMW