Μπορεί η αυτοκινητοβιομηχανία να κινείται με ταχύτητα προς την ηλεκτροκίνηση ωστόσο η Κίνα δείχνει ότι ο κλασικός κινητήρας βενζίνης δεν έχει πει ακόμη την τελευταία του λέξη.
Η Chery παρουσίασε έναν νέο τετρακύλινδρο σύνολο βενζίνης που υπόσχεται θερμοδυναμική απόδοση 48%, επίπεδο που μέχρι σήμερα πλησίαζαν μόνο οι πιο προηγμένοι diesel.
Η αποκάλυψη έγινε στο συνέδριο «Chery International User Summit» στην πόλη Wuhu, όπου ο όμιλος (στον οποίο ανήκουν μεταξύ άλλων και οι Omoda & Jaecoo) έδειξε πως η στρατηγική του δεν περιορίζεται στην ηλεκτροκίνηση, αλλά επενδύει και στη βελτιστοποίηση των θερμικών κινητήρων, ειδικά όσων συνδυάζονται με υβριδικά συστήματα.
Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος της εξέλιξης, οι περισσότεροι σύγχρονοι βενζινοκινητήρες έχουν μια θερμοδυναμική απόδοση της τάξης του 40% πάνω κάτω, ενώ ο εξελιγμένος τρικύλινδρος ZR15DDTe της Nissan αγγίζει το 42%. Η Chery, που πέτυχε 48%, βρίσκεται πλέον σε επίπεδα που συναντάμε σε κινητήρες πετρελαίου υψηλής απόδοσης.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι κάθε μία ποσοστιαία μονάδα βελτίωσης σημαίνει μείωση κατανάλωσης κατά περίπου 2,5%, καθώς και ανάλογη μείωση στις εκπομπές CO₂. Αν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, το καινούργιο σύνολο της Chery θα μπορούσε να επαναπροσδιορίσει τα όρια των κινητήρων βενζίνης.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η εξαιρετικά υψηλή σχέση συμπίεσης των 26:1, τιμή που έως τώρα υπήρχε μόνο σε diesel. Παρότι λειτουργεί με μπουζί και όχι με αυτανάφλεξη, φαίνεται να αξιοποιεί μια ενδιάμεση μορφή καύσης, αντίστοιχη με αυτή του Skyactiv-X της Mazda ή της Mercedes (F700 DiesOtto).
Παράλληλα, ο κινητήρας χρησιμοποιεί ένα σύνθετο μοχλικό σύστημα που ελέγχει την κίνηση του εμβόλου, μειώνοντας τις πλευρικές δυνάμεις και κατά συνέπεια τις τριβές και συνεπώς τις μηχανικές απώλειες. Έχει επίσης επανασχεδιασμένο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων EGR με ποσοστό επιστροφής έως και 35% και θερμική μόνωση στους θαλάμους καύσης, ώστε να περιορίζονται οι απώλειες ενέργειας.
Η λειτουργία του ακολουθεί πιθανότατα τον κύκλο Miller ή Atkinson χωρίς turbo και βασίζεται σε ήδη υπάρχοντα σύνολα της Chery. Όπως τον 1.5 TDGI με θερμοδυναμική απόδοση 44,5%, που κινεί το Jaecoo 7 Super Hybrid.
Η εξέλιξη αυτή αποδεικνύει πως ο θερμικός κινητήρας δεν έχει ολοκληρώσει την πορεία του. Με την υποστήριξη της υβριδικής τεχνολογίας και την τεχνολογική του πρόοδο μπορεί να προσφέρει ακόμη πιο αποδοτικές λύσεις, με χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές, χωρίς να χάνει τα πλεονεκτήματα της απλής και άμεσης λειτουργίας που προσφέρει η βενζίνη.



