Η Mercedes-Benz εγκαταλείπει σταδιακά τη γερμανική της «μήτρα» και μεταφέρει τον βιομηχανικό της παλμό στην Ουγγαρία. Η μετατόπιση δεν είναι συγκυριακή, αλλά αποτέλεσμα πίεσης: η ηλεκτροκίνηση δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στην Ευρώπη, οι αμερικανικοί δασμοί σφίγγουν τον κλοιό, και τα γερμανικά εργοστάσια παραμένουν βαριά και ακριβά.
Ο CEO Ola Källenius ταξίδεψε αυτοπροσώπως στη Βουδαπέστη, όπου «σφράγισε» τη συμφωνία με τον Viktor Orbán. Το εργοστάσιο της Kecskemét επεκτείνεται δυναμικά, προσλαμβάνει 3.000 νέους εργαζομένους και αναδεικνύεται σε κορυφαία μονάδα παραγωγής της Mercedes στην Ευρώπη.
Μέχρι πρότινος κάλυπτε το 15% της ευρωπαϊκής παραγωγής, όμως τώρα αναμένεται να αγγίξει το 30%, ξεπερνώντας σε δυναμικότητα τα ιστορικά εργοστάσια των Sindelfingen, Rastatt και Bremen.
Από τη νέα ουγγρική γραμμή θα βγαίνουν η ηλεκτρική C-Class (στην πλατφόρμα MB.EA, από το 2026) και η επόμενη γενιά GLB, τόσο σε υβριδική όσο και σε αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Οι πιο εξειδικευμένες σειρές –όπως η AMG GT– παραμένουν στη Γερμανία, όμως ο κορμός της παραγωγής μετακινείται ανατολικά.
Παράλληλα, η Mercedes προχωρά σε εθελουσία εξόδου για 40.000 υπαλλήλους, στο πλαίσιο εξοικονόμησης 5 δισ. ευρώ ετησίως έως το 2027. Η Ουγγαρία, με τις επενδύσεις Mercedes, BMW, BYD και Audi, μετατρέπεται ταχέως σε νέο ευρωπαϊκό «Eldorado» της αυτοκινητοβιομηχανίας.
