Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145: Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα οικογενειακό SUV

Με το νέο Symbioz, η γαλλική εταιρία αποδεικνύει πως μπορεί να συνδυάσει την καθημερινή πρακτικότητα που ζητά μια οικογένεια, με τη σύγχρονη αισθητική και την τεχνολογική πληρότητα ενός κόμπακτ SUV.

Το νέο Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145 δεν δημιουργήθηκε απλώς για να καλύψει ένα κενό στη γκάμα της γαλλικής φίρμας. Ήρθε για να αποδείξει πως η Renault παραμένει από τις λίγες εταιρείες που ξέρουν να παντρεύουν την πρακτικότητα των MPV με την αισθητική και την εικόνα ενός σύγχρονου SUV.

Γιατί όταν μιλάμε για την ιστορία της Renault, μιλάμε για μία μάρκα που εξελίσσει εδώ και δεκαετίες τον όρο «οικογενειακό αυτοκίνητο», με αυτοκίνητα που έμειναν στην ιστορία, από το Renault 16 και το Espace, μέχρι το Scénic και το πιο πρόσφατο Austral.

Το εν λόγω DNA μεταλαμπαδεύεται και στο νέο Symbioz, ένα μοντέλο που τοποθετείται στρατηγικά ανάμεσα στο Captur και στο Austral, προσφέροντας τις διαστάσεις που χρειάζεται κανείς για να κινηθεί ευέλικτα στην πόλη, αλλά και τους χώρους και τη λειτουργικότητα που απαιτεί η σύγχρονη οικογένεια.

Δεν είναι τυχαίο ότι βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, πάνω στην οποία η Renault έχει χτίσει πολλά από τα πιο εμπορικά της μοντέλα. Ωστόσο, το Symbioz έχει τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα.

Με μήκος 4,41 μέτρα, το Symbioz είναι κατά 19 εκατοστά πιο μακρύ από το Captur, αλλά και 10 εκατοστά πιο κόμπακτ από το Austral, κάτι που το τοποθετεί ακριβώς εκεί που πολλοί αναζητούν το ιδανικό SUV. Συνδυάζει το στιλ που απαιτείται για να τραβάει την προσοχή, με την πρακτικότητα που χρειάζεται για να είναι καθημερινός σύντροφος.

Το ντιζάιν του αμαξώματος ακολουθεί μια πιο ώριμη και εκλεπτυσμένη προσέγγιση. Χωρίς υπερβολές, χωρίς «φωναχτά» σχεδιαστικά στοιχεία, αλλά με καθαρές επιφάνειες και σωστά μελετημένες αναλογίες, το Symbioz καταφέρνει να ξεχωρίσει, χωρίς να προκαλεί. Οι λεπτομέρειες στον σχεδιασμό των φώτων, οι ζάντες και οι τονισμένες γραμμές στο πλάι, του δίνουν μια premium αίσθηση, η οποία ενισχύεται ακόμη περισσότερο από την αρμονία στο σύνολο.

Το εσωτερικό είναι ο ορισμός της λειτουργικής πολυτέλειας. Μεγάλοι χώροι, πρακτικές λύσεις και τεχνολογία αιχμής συνυπάρχουν σε ένα περιβάλλον που δείχνει άμεσα την εμπειρία της Renault στην κατηγορία.

Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η συρόμενη πίσω σειρά καθισμάτων, που μετακινείται κατά 16 εκατοστά, επιτρέποντας είτε την αύξηση του χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών είτε τη μεγιστοποίηση του πορτμπαγκάζ. Ανάλογα με τη θέση του καθίσματος, ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 492 έως 624 λίτρα, ενώ με αναδίπλωση φτάνει τα 1.582 λίτρα, μια από τις κορυφαίες τιμές στην κατηγορία C-SUV.

Στην καμπίνα υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι συνολικής χωρητικότητας 24,7 λίτρων, ενώ η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή φροντίζει ώστε η αίσθηση ευρυχωρίας να είναι πάντα παρούσα. Επιπρόσθετα, το επίπεδο δάπεδο φόρτωσης και η ηλεκτρική πίσω πόρτα με λειτουργία hands-free κάνουν τη ζωή πιο εύκολη, ειδικά στις καθημερινές μετακινήσεις με οικογένεια.

Η τεχνολογική εικόνα του εσωτερικού υποστηρίζεται από την κάθετη οθόνη αφής 10,4 ιντσών του συστήματος OpenR Link, που βασίζεται στο Android Automotive 12 και προσφέρει πλήρη ενσωμάτωση Google –από πλοήγηση με Google Maps μέχρι φωνητικό έλεγχο μέσω Google Assistant. Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός, με διαγώνιο έως 10,3 ίντσες και δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης.

Παράλληλα, η Renault έχει ενσωματώσει στο Symbioz περισσότερα από 29 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, σε ένα ενιαίο πλαίσιο που λειτουργεί βάσει της φιλοσοφίας «Human First». Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται κάμερα 360 μοιρών, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα στην όπισθεν και σύστημα ειδοποίησης για επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Η εμπειρία οδήγησης γίνεται έτσι πιο άνετη, αλλά και ασφαλής.

Στο μηχανολογικό υπόβαρο, το υβριδικό σύστημα E-Tech Full Hybrid 145 της Renault είναι αποτέλεσμα τεχνολογίας εμπνευσμένης από τη Φόρμουλα 1. Αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.600 κ.εκ. και δύο ηλεκτροκινητήρες, που μαζί αποδίδουν 145 ίππους. Το αυτόματο κιβώτιο multimode δεν έχει συμβατικό μετατροπέα ροπής αλλά ηλεκτρικά μοτέρ, ενώ βασίζεται σε λογισμικό που επιλέγει αυτόματα το πιο αποδοτικό σενάριο λειτουργίας ανάλογα με τις συνθήκες.

Στην πράξη, το Symbioz κινείται αθόρυβα και με άνεση, με τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί ηλεκτρική κίνηση έως και στο 80% του χρόνου μέσα στην πόλη. Η μπαταρία των 1,26 kWh φορτίζεται αυτόματα κατά την επιβράδυνση και επιτρέπει την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση που ξεκινά από τα 4,6 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές CO₂ κάτω από τα 110 γραμμάρια/χλμ.

Η λειτουργία Predictive Eco-Driving προτείνει σε πραγματικό χρόνο πιο οικονομικές διαδρομές, ενώ η επιλογή E-Save κρατά την μπαταρία φορτισμένη πάνω από το 40%, ώστε να είναι πάντα διαθέσιμη ηλεκτρική ισχύς. Η αυτονομία φτάνει έως τα 1.000 χιλιόμετρα, καθιστώντας το ιδανικό για όσους θέλουν να αποφεύγουν τις συχνές επισκέψεις στα πρατήρια.

Το Renault Symbioz είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (evolution, techno, esprit Alpine, iconic), με τιμές που ξεκινούν από τις 28.900 ευρώ. Περιλαμβάνει 5ετή εγγύηση ή 100.000 χιλιόμετρα και αντίστοιχη οδική βοήθεια.

Συνοψίζοντας, σε μια αγορά που γεμίζει συνεχώς από SUV, το Symbioz καταφέρνει να διαφοροποιηθεί. Όχι με εντυπωσιασμούς, αλλά με ουσία. Προσφέρει την πρακτικότητα που περιμένει κανείς από ένα MPV, με την εικόνα και την τεχνολογία που απαντάται σε ένα σύγχρονο SUV. Και το κυριότερο, με τον γνώριμο χαρακτήρα της Renault που συνεχίζει να υπηρετεί την οικογένεια, με τρόπο σύγχρονο και υπεύθυνο.

Suzuki: Το Vitara ανανεώθηκε – Πόσο κοστίζει

Featured

H BMW θα επιμείνει στους εμβληματικούς σπορ κινητήρες της

BMW

Audi TT Moment 2.0: Ο διάδοχος του ΤΤ με καρδιά από… Porsche

Audi

Νέα Corvette E-Ray: Υβριδική, τετρακίνητη και… αθόρυβη!

Chevrolet