Σύνδεση

Featured

Το χακάρισμα που «γονάτισε» τη Jaguar Land Rover

Η Jaguar Land Rover βιώνει μια κρίση χωρίς προηγούμενο. Από τις 31 Αυγούστου, μια κυβερνοεπίθεση έχει καθηλώσει την παραγωγή της εταιρείας σε Βρετανία, Σλοβακία, Κίνα και Ινδία, με αποτέλεσμα απώλειες που ξεπερνούν το 1 δισ. λίρες σε έσοδα, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις.

Τα εργοστάσια του Halewood, του Solihull, της Wolverhampton και του Castle Bromwich έχουν αναγκαστεί να σταματήσουν, στερώντας από την εταιρεία την καθημερινή παραγωγή περίπου 1.000 οχημάτων.

Πάνω από 33.000 εργαζόμενοι κλήθηκαν να μείνουν σπίτι, την ώρα που οι αντιπροσωπείες βλέπουν τις παραγγελίες να καθυστερούν και τα συνεργεία να αδυνατούν να προμηθευτούν ανταλλακτικά.

Η ζημιά δεν είναι μόνο λογιστική. Ολόκληρη η αλυσίδα εφοδιασμού βρίσκεται σε τεντωμένο σχοινί. Προμηθευτές, που ήδη πιέζονται από το αυξημένο κόστος πρώτων υλών, αναγκάζονται να μειώσουν προσωπικό – κάποιοι μάλιστα προειδοποιούν ότι ενδέχεται να μη φτάσουν καν ως την επανεκκίνηση της παραγωγής, που επίσημα μετατίθεται για τις 24 Σεπτεμβρίου, με ορατό το σενάριο παράτασης έως τον Νοέμβριο.

Η κυβερνοεπίθεση, την οποία έχει αναλάβει η ομάδα Scattered Lapsus$ Hunters, θυγατρική της διαβόητης Scattered Spider, έπληξε καίρια τα πληροφοριακά συστήματα της JLR, αφήνοντάς την «τυφλή» ως προς την ιχνηλάτηση περίπου 40.000 αυτοκινήτων που είχαν ήδη παραχθεί. Η εταιρεία διαψεύδει ότι έχει χάσει τον έλεγχο, αλλά η αβεβαιότητα παραμένει.

Παράδοξα, η κρίση δημιουργεί και μια προσωρινή «ευλογία» για τους εμπόρους: η ξαφνική έλλειψη μοντέλων Range Rover και Land Rover σπρώχνει τις τιμές προς τα πάνω, περιορίζοντας το κύμα εκπτώσεων που έπνιγε την αγορά.

Ωστόσο, η γενικότερη εικόνα παραμένει ζοφερή, ειδικά σε μια περίοδο που ο Σεπτέμβριος θεωρείται κορυφαίος μήνας ταξινομήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η βρετανική κυβέρνηση έχει κινητοποιήσει ακόμη και τις υπηρεσίες κυβερνοασφάλειας του GCHQ, ενώ ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κιρ Στάρμερ παρενέβη νωρίτερα το καλοκαίρι για να μειώσει τους αμερικανικούς δασμούς στα βρετανικά αυτοκίνητα, αναδεικνύοντας τη στρατηγική σημασία της JLR για την εθνική οικονομία.

Όπως σημειώνει ο καθηγητής Ντέιβιντ Μπέιλι, η εταιρεία «στηρίζει άμεσα ή έμμεσα πάνω από 200.000 θέσεις εργασίας» στη χώρα.

Η υπόθεση JLR είναι το πιο ηχηρό καμπανάκι για την αυτοκινητοβιομηχανία: η κυβερνοασφάλεια δεν είναι πια πολυτέλεια αλλά προϋπόθεση επιβίωσης.

Suzuki: Το Vitara ανανεώθηκε – Πόσο κοστίζει

Featured

H BMW θα επιμείνει στους εμβληματικούς σπορ κινητήρες της

BMW

Audi TT Moment 2.0: Ο διάδοχος του ΤΤ με καρδιά από… Porsche

Audi

Toyota Yaris Hybrid 130: Πιο δυνατό αλλά εξίσου οικονομικό

Featured