Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πως η Κίνα κρατά τα κλειδιά των ηλεκτρικών εξελίξεων;

Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω των περιορισμών εξαγωγής σπάνιων γαιών που επέβαλε η Κίνα.

Οι σπάνιες γαίες είναι κρίσιμες για την παραγωγή μαγνητών, οι οποίοι χρησιμοποιούνται σε δεκάδες εξαρτήματα αυτοκινήτων, ειδικά στα ηλεκτρικά οχήματα.

Κατασκευαστές όπως BMW, GM και προμηθευτές όπως ZF και BorgWarner προσπαθούν να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα, αναπτύσσοντας εναλλακτικές λύσεις χωρίς σπάνιες γαίες. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές τις προσπάθειες απέχουν ακόμα χρόνια από την πλήρη εμπορική εφαρμογή.

Η Κίνα ελέγχει περίπου το 70% της παγκόσμιας εξόρυξης, το 85% της διύλισης και σχεδόν το 90% της παραγωγής μεταλλικών κραμάτων και μαγνητών από σπάνιες γαίες.

Οι εξαγωγικοί περιορισμοί της έχουν ήδη οδηγήσει σε προσωρινό κλείσιμο μονάδων παραγωγής σε ευρωπαϊκές χώρες, με τον κίνδυνο για γενικευμένες διακοπές στην παραγωγή να είναι ορατός.

Η Ε.Ε. έχει ενεργοποιήσει νομοθετικές πρωτοβουλίες για την προώθηση της αυτάρκειας σε κρίσιμες πρώτες ύλες, όμως δεν κινείται αρκετά γρήγορα, σύμφωνα με ειδικούς.

Η κρίση αυτή, που ακολουθεί τις ελλείψεις σε μικροτσίπ και την πανδημία, αναδεικνύει τα τρωτά σημεία της εφοδιαστικής αλυσίδας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η εξάρτηση από την Κίνα αποτελεί πλέον ζήτημα στρατηγικής σημασίας και πιθανή γεωπολιτική αδυναμία για τη Δύση, με πολλές εταιρείες να αναζητούν επειγόντως εναλλακτικούς προμηθευτές και τεχνολογίες για να αποφύγουν νέες διακοπές στην παραγωγή.

Το Smart Fortwo επιστρέφει!

Featured

Μία ενδιαφέρουσα ιδέα για ένα Volvo από τα… παλιά!

Featured

Η Ferrari φέρνει πίσω τα χειροκίνητα κιβώτια

Featured

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi