Η Honda ανακοίνωσε και επίσημα το τέλος εποχής για το Civic Type R στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας την επετειακή και συλλεκτική Ultimate Edition. Η συγκεκριμένη έκδοση, που θα κατασκευαστεί σε μόλις 40 μονάδες για την Ευρώπη, έρχεται να ολοκληρώσει την πορεία ενός από τα πιο αναγνωρίσιμα και καθαρόαιμα hot hatches των τελευταίων δεκαετιών.
Το Civic Type R Ultimate Edition θα είναι διαθέσιμο στο παραδοσιακό Championship White σε συνδυασμό με κόκκινα αυτοκόλλητα σε καπό και πόρτες, μαύρη οροφή, καθώς και στοιχεία από ανθρακόνημα όπως είναι η αεροτομή και τα μαρσπιέ.
Ανθρακόνημα υπάρχει και στο εσωτερικό, στην κεντρική κονσόλα, ενώ πρόσθετος φωτισμός υπάρχει στις ποτηροθήκες, τις πόρτες, στα υποπόδια και κάτω από τα καθίσματα. Ένα λογότυπο Type R προβάλλεται στο έδαφος κάθε φορά που ανοίγουν οι εμπρός πόρτες.
Κάθε αυτοκίνητο συνοδεύεται από μια αριθμημένη πλακέτα, μπρελόκ από ανθρακόνημα, πατάκια με το λογότυπο Type R και κουκούλα.
Όπως λέει και η Honda πρόκειται για τον αποχαιρετισμό που αξίζει σε ένα μοντέλο που για σχεδόν 30 χρόνια ενσάρκωσε το πνεύμα των ιαπωνικών performance cars.
Από το 1997 όταν βασίστηκε στην 6η γενιά του Civic έως τώρα που έχει φτάσει στη δική του 6η γενιά το Type R εξελίχθηκε σε θρύλο. Δεν είναι μόνο τα ρεκόρ του σε πίστες όπως το Nürburgring, το Spa, το Silverstone ή η Suzuka, ούτε οι τίτλοι του στα WTCC και WTC. Είναι ότι έχει παραμείνει ένα από τα λίγα μοντέλα παραγωγής που συνδύασαν την εμπλοκή του οδηγού με την αποτελεσματικότητα και την καθημερινή χρηστικότητα.
Όμως, οι εποχές αλλάζουν. Όπως σημείωσε η Hannah Swift, επικεφαλής στρατηγικής προϊόντων της Honda Ευρώπης, η Ultimate Edition δημιουργήθηκε για να τιμήσει το αγωνιστικό DNA που χαρακτηρίζει το Type R. Το timing, βέβαια, δεν είναι τυχαίο: η αυστηροποίηση των κανονισμών εκπομπών ρύπων και ο μέσος όρος CO₂ της γκάμα ενός κατασκευαστή «σπρώχνουν» στην ουσία εκτός αγοράς τα θερμικά μοντέλα επιδόσεων.
Η Honda έχει ήδη δηλώσει πως μέχρι το 2030, η ευρωπαϊκή της γκάμα θα είναι πλήρως εξηλεκτρισμένη. Το ερώτημα είναι αν, σε αυτό το νέο πλαίσιο, θα υπάρξει χώρος για μοντέλα με τον χαρακτήρα του Type R ή αν το μέλλον των hot hatches θα είναι τόσο ψηφιακό, που θα ξεχάσουμε τις καταβολές τους.
