Μια ολοκληρωμένη νέα μελέτη του μεγαλύτερου παρόχου οδικής βοήθειας στην Ευρώπη, της ADAC, αποκαλύπτει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πλέον πιο αξιόπιστα από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αφού ανέλυσε πάνω από 3,6 εκατομμύρια βλάβες το 2024, η ADAC διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά είχαν κατά μέσο όρο μόλις 4,2 βλάβες ανά 1.000 οχήματα που ταξινομήθηκαν μεταξύ 2020 και 2022, ενώ τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης είδαν υπερδιπλάσιο ποσοστό, 10,4.
Το πιο απροσδόκητο εύρημα; Το ίδιο εξάρτημα προκαλεί την πλειονότητα των βλαβών και στους δύο τύπους οχημάτων: η μπαταρία 12 βολτ.
Αυτή η μικρή αλλά ζωτικής σημασίας μπαταρία, υπεύθυνη για την τροφοδοσία βασικών συστημάτων όπως τα φώτα και το infotainment, ευθύνεται για τις μισές από τις βλάβες των EV και το 45% των βλαβών των συμβατικών.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερτερούν επίσης των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης σχεδόν σε κάθε άλλη κατηγορία αξιοπιστίας, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης του κινητήρα, των ηλεκτρικών συστημάτων και του φωτισμού.
Η μόνη εξαίρεση είναι τα ελαστικά: Τα EV ήταν ελαφρώς πιο επιρρεπή σε προβλήματα ελαστικών, αν και τα νεότερα μοντέλα παρουσιάζουν βελτίωση.
Ενώ τα ηλεκτρικά επωφελούνται από τα λιγότερα κινούμενα μέρη και την απουσία συστημάτων που εξαρτώνται από τα καύσιμα, η ADAC προειδοποιεί ότι η μακροπρόθεσμη αξιοπιστία πέραν της δεκαετίας παραμένει ασαφής λόγω των περιορισμένων δεδομένων γήρανσης.
Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα σηματοδοτούν ένα αυξανόμενο πλεονέκτημα για τα ηλεκτρικά, όχι μόνο όσον αφορά τη βιωσιμότητα, αλλά και την καθημερινή αξιοπιστία.
