Σύνδεση

Featured

Η Tesla υπό πίεση!

Μέχρι πριν από λίγο καιρό τα πάντα έδειχναν ρόδινα για την Tesla, καθώς το Model Y ήταν στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων και η μετοχή της κυμαινόταν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.

Σήμερα η κατάσταση έχει αλλάξει και ο βασικός λόγος μπορεί να είναι ο Elon Musk αλλά σίγουρα δεν είναι ο μόνος. Η εταιρεία έχει να αντιμετωπίσει αρκετά ζητήματα, τα ένα πιο σημαντικό από το άλλο. Ζητήματα όπως:

1. Μείωση των παγκόσμιων πωλήσεων

Το 2024, η Tesla παρέδωσε περίπου 1,79 εκατομμύρια αυτοκίνητα, μόλις 19.000 λιγότερα από το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, για να επιτύχει αυτόν τον αριθμό, αναγκάστηκε να προσφέρει μεγάλες εκπτώσεις, χρηματοδότηση με μηδενικό επιτόκιο και να επαναφέρει τη δωρεάν φόρτιση στο δίκτυο των Superchargers για τα μεγάλα της μοντέλα.

Παρόλα αυτά κινδυνεύει να χάσει την πρωτοκαθεδρία από την BYD, η οποία πέρυσι πούλησε 1,76 εκατομμύρια BEV και συνεχίζει να κερδίζει έδαφος.

Μάλιστα ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η κατάσταση στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις της Tesla κατέρρευσαν: Το Φεβρουάριο που μας πέρασε η Tesla πούλησε μόλις 30.688 αυτοκίνητα, μείωση σχεδόν 50% πτώση σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 43,5% το πρώτο δίμηνο του 2025, με την πτώση στη Γερμανία να αγγίζει το 70%.

2. Η πολιτική στάση του Elon Musk

Η ανοιχτή υποστήριξη του Elon Musk στον Donald Trump έχει προκαλέσει ισχυρό πλήγμα στην εικόνα της Tesla. Πολλοί πελάτες αποστασιοποιούνται, ενώ και μεγάλες εταιρείες αποφεύγουν να προσθέσουν Tesla στον στόλο τους, φοβούμενες τις αρνητικές συνδηλώσεις. Παράλληλα, οι συνεχείς μειώσεις τιμών έχουν οδηγήσει σε μεγάλη πτώση των μεταπωλητικών αξιών των μοντέλων της Tesla, καθιστώντας τα λιγότερο ελκυστικά για leasing.

3. Κατάρρευση της μετοχής

Το 2024, η μετοχή της Tesla έφτασε τα 463 ευρώ, με την εταιρεία να αποτιμάται στα 1,48 τρισεκατομμύρια ευρώ. Από τον Φεβρουάριο του 2025 όμως η μετοχή άρχισε να υποχωρεί ραγδαία, φτάνοντας στις 11 Μαρτίου τα 200 ευρώ, μειώνοντας τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας στο μισό. Παρά τη διόρθωση, η αποτίμηση της Tesla εξακολουθεί να είναι υψηλή σε σχέση με τα κέρδη της, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο περαιτέρω μείωσης.

4. Παλιά γκάμα

Η Tesla διαθέτει μόλις τέσσερα βασικά μοντέλα εκτός Βόρειας Αμερικής: Model S, Model X, Model 3 και Model Y. Το Model S κυκλοφορεί εδώ και 13 χρόνια, ενώ το Model X ήδη μια δεκαετία. Παρότι έχουν ανανεωθεί θεωρούνται πλέον ξεπερασμένα. Χαρακτηριστικό για αυτό είναι πως τους δύο πρώτους μήνες του 2025 στη Γερμανία πούλησαν μαζί μόλις 13 μονάδες! 

5. Ολοένα και πιο ισχυρός ανταγωνισμός

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και παραδοσιακοί κατασκευαστές όπως η Volkswagen, η Mercedes και η BMW, έχουν παρουσιάσει νέα ηλεκτρικά μοντέλα με καλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και προηγμένες τεχνολογίες. Αντίθετα, η Tesla δεν έχει προχωρήσει σε σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις, γεγονός που καθιστά τα μοντέλα της λιγότερο ανταγωνιστικά.

6. Προβλήματα ποιότητας

Παρότι η Tesla έχει βελτιώσει τη διαδικασία παραγωγής των αυτοκινήτων της, εξακολουθούν να αναφέρονται σοβαρά προβλήματα ποιότητας. Πολλοί ιδιοκτήτες καταγγέλλουν φθορές στο χρώμα, ζητήματα με την ανάρτηση και υγρασία στο εσωτερικό. Επιπλέον, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης της Tesla έχουν εμπλακεί σε σημαντικό αριθμό σοβαρών ατυχημάτων, δημιουργώντας αμφιβολίες για την αξιοπιστία τους.

7. Η κακή πορεία του Cybertruck

Αρχικά, η Tesla είχε συγκεντρώσει πάνω από 2 εκατομμύρια προ-παραγγελίες για το-ηλεκτρικό της αγροτικό, το Cybertruck. Η συνέχεια όπως αποδείχθηκε απογοητευτικήγ καθώς το 2024 παραδόθηκαν λιγότερες από 40.000 μονάδες, νούμερο που δεν είναι καν το 10% του αρχικού φιλόδοξου στόχου των 500.000 Cybertruck.

Ταυτόχρονα η ζήτηση για το μοντέλο μειώνεται, ενώ ήδη έχουν γίνει σημαντικές μειώσεις στις τιμές και τους όρους χρηματοδότησης προκειμένου να γίνει πιο ελκυστικό.

Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα ένα αβέβαιο μέλλον για την Tesla, η οποία θα πρέπει να αντιδράσει και μάλιστα άμεσα προκειμένου να αναστρέψει τη φθίνουσα πορεία της. Το θέμα είναι όχι μόνο αν μπορεί αλλά αν μπορεί να το κάνει και γρήγορα μιας και ένα άλλο χαρακτηριστικό της είναι η μεγάλη χρονικά απόσταση από την ανακοίνωση έως την υλοποίηση.

Το Smart Fortwo επιστρέφει!

Featured

Μία ενδιαφέρουσα ιδέα για ένα Volvo από τα… παλιά!

Featured

Η Ferrari φέρνει πίσω τα χειροκίνητα κιβώτια

Featured

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi