Σύνδεση

Featured

Φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε πολυκατοικίες: Τι ισχύει;

Η αυξημένη δημοτικότητα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων δημιουργεί νέες ανάγκες για υποδομές φόρτισης στις πολυκατοικίες poy συχνά προκαλούν συγκρούσεις μεταξύ συνιδιοκτητών και ενοίκων.

Στα υπάρχοντα κτίρια, η εγκατάσταση φορτιστών μπορεί να γίνει είτε σε κοινόχρηστους είτε σε αποκλειστικούς χώρους στάθμευσης. Για κοινόχρηστους χώρους απαιτείται απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας (51%) των συνιδιοκτητών.

Η λειτουργία της εγκατάστασης περιγράφεται σε τεχνική έκθεση που εντάσσεται στον κανονισμό της πολυκατοικίας. Σε αποκλειστικούς χώρους, ο ιδιοκτήτης αναλαμβάνει την ευθύνη και το κόστος, ενώ πρέπει να ενημερώσει γραπτώς τον διαχειριστή και να τηρήσει τις τεχνικές προδιαγραφές.

Ωστόσο, διαφωνίες συχνά προκύπτουν όταν οι υποδομές επηρεάζουν τη χρήση κοινόχρηστων χώρων ή εγείρουν ανησυχίες για την ασφάλεια. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η Γενική Συνέλευση μπορεί να αντιταχθεί ή ακόμα και να ζητήσει τη διακοπή λειτουργίας, επικαλούμενη τεχνικές εκθέσεις για μη συμμόρφωση.

Στα νέα κτίρια, η νομοθεσία είναι πιο προσαρμοσμένη στις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης. Οι ηλεκτρολογικές μελέτες περιλαμβάνουν υποδομή καλωδίωσης για την εγκατάσταση φορτιστών σε όλες τις θέσεις στάθμευσης. Για κτίρια με πάνω από 10 θέσεις, η καλωδίωση είναι υποχρεωτική, διευκολύνοντας τη μελλοντική εγκατάσταση φορτιστών.

Η διαδικασία εγκατάστασης απλοποιείται στις περιπτώσεις όπου δεν απαιτείται νέος μετασχηματιστής Μέσης Τάσης/Χαμηλής Τάσης, καθώς δεν χρειάζεται οικοδομική άδεια. Αντίθετα, πιο σύνθετες εγκαταστάσεις απαιτούν έγκριση μικρής κλίμακας μέσω του συστήματος e-adeies, ενώ η ολοκλήρωση πιστοποιείται από τον ΔΕΔΔΗΕ.

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της βιώσιμης ανάπτυξης. Παρά τα εμπόδια, η συνεργασία μεταξύ συνιδιοκτητών, η ενημέρωση και η κατανόηση των κανονισμών μπορούν να εξασφαλίσουν την αρμονική ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.

Η ομαλή μετάβαση απαιτεί διάλογο και την εύρεση κοινών λύσεων, ώστε να προωθηθεί η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς συγκρούσεις.

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured

Τα έκαναν… μαντάρα με τα ονόματα των ηλεκτρικών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ