Σύνδεση

Featured

Η Toyota ετοιμάζει χειροκίνητο κιβώτιο για τα ηλεκτρικά της

To σύγχρονο τοπίο της αυτοκίνησης με την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης αλλάζει τα πάντα, μεταξύ των οποίων και την αυτονόητη υποβάθμιση του ρόλου των κιβωτίων ταχυτήτων τα οποία πλέον δεν είναι απαραίτητα όπως τα γνωρίσαμε στους ηλεκτροκινητήρες.

Ακόμα χειρότερες ημέρες περιμένουν τα χειροκίνητα κιβώτια, τα οποία σε λίγα χρόνια θα αποτελούν έναν ιστορικό αναχρονισμό. Όμως η Toyota φαίνεται ότι έχει άλλες βλέψεις, και σε μία πατέντα που κατέθεσε φαίνεται ότι προτίθεται να τα κρατήσει και στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα.

Η πατέντα αυτή φέρνει έναν τύπο χειροκίνητου κιβωτίου με συμπλέκτη ως μία επιλογή για τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα της εταιρίας. Πως όμως μπορεί να λειτουργεί ένα τέτοιο κιβώτιο και ποια θα μπορούσαν να είναι τα πλεονεκτήματά του;

Στα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχουν περιορισμένες επιλογές σε ότι αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων, με την Tesla (και πολλές ακόμα εταιρίες) να έχουν μόνο μία σχέση, ενώ η Porsche και η Audi έχουν δύο. Όμως σε γενικές γραμμές τα κιβώτια ταχυτήτων όπως τα ξέρουμε είναι πλέον μία υπόθεση του παρελθόντος για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Toyota θέλει να πάει κόντρα σε όλη αυτή το ρεύμα. Και στην πατέντα που κατέθεσε ουσιαστικά έχει δημιουργήσει ένα παραδοσιακό χειροκίνητο κιβώτιο με συμπλέκτη και το γνωστό επιλογέα στο κέντρο της κονσόλας όπως ισχύει σε κάθε συμβατικό μοντέλο της εταιρίας.

Στην πράξη βέβαια δεν πρόκειται για ένα κλασικό χειροκίνητο κιβώτιο με γρανάζια και σχέσεις αλλά για μία προσομοίωση ενός τέτοιου μηχανισμού, με αντίστοιχες λειτουργίες τόσο στο συμπλέκτη όσο και στον επιλογέα ταχυτήτων. 

Η Toyota χρησιμοποιεί τις εκφράσεις ψευδο-συμπλέκτης και ψευδο-αλλαγές θέλοντας να υπογραμμίσει ότι όλο αυτό το σύστημα έχει φτιαχτεί απλά για διασκέδαση και σύνδεση με τα προηγούμενα της αυτοκίνησης και όχι για την πραγματική λειτουργία του ηλεκτρικού οχήματος. Απλά σε κάθε αλλαγή με τον επιλογέα θα υπάρχει ένα ηλεκτρονικό σύστημα που θα δίνει την αίσθηση μιας έξτρα ώθησης, χωρίς ουσιαστικά να αφορά αλλαγή σχέσης. 

Στόχος της Toyota με αυτή την πατέντα, η οποία δεν γνωρίζουμε αν κάποτε θα εφαρμοστεί, είναι να κάνει λίγο πιο διασκεδαστική την οδήγηση ενός ηλεκτρικού, έστω και με τεχνητό τρόπο. Μέσα σε έναν κόσμο με περιστροφικούς διακόπτες και χωρίς κιβώτια ταχυτήτων, η ιδέα αυτή της Toyota είναι μία πραγματική όαση δημιουργικότητας. Έστω και εικονική στην λειτουργία της.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz