Σύνδεση

Featured

Τα σύστημα αποφυγής σύγκρουσης δεν είναι αποδοτικά σε όλες τις συνθήκες (Video)

Το αμερικανικό ερευνητικό ινστιτούτο ΙHS (Insurance Institute For Higway Safety), έκανε μία μεγάλη έρευνα για τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και τα αποτελέσματα δεν ήταν και τόσο θετικά.

Όπως έδειξε η έρευνα το σύστημα υποβοήθησης δυσκολεύεται να αντιδράσει σωστά σε δύο περιπτώσεις. Η πρώτη περίπτωση είναι η οδήγηση στο σκοτάδι, και η δεύτερη σε υψηλές ταχύτητες.

Υπό κανονικές συνθήκες το σύστημα μειώνει κατά 27% πιθανότητα σύγκρουσης και 30% το ενδεχόμενο τραυματισμού. Όμως οι δοκιμές που έγιναν τη νύχτα σε δρόμους δίχως φωτισμό ήταν απογοητευτικές. Το ίδιο και σε δρόμους με ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα, δείχνοντας ξεκάθαρα ότι το σύστημα έχει σοβαρούς περιορισμούς.

Κάτι που βέβαια είναι αναμενόμενο καθώς η λειτουργία του βασίζεται σε κάμερες/ ραντάρ τύπου Lidar (LIght Detection And Ranging) και η παλμική ακτινοβολία του λέιζερ επηρεάζεται από την φωτεινότητα και την ταχύτητα.

Τα συστήματα αποφυγής πεζών έχουν ως κύριο πεδίο δράσης τα αστικά κέντρα, όπου οι ταχύτητες είναι χαμηλές και ο φωτισμός επαρκής. Και πάντα βέβαια τον έλεγχο και την τελική απόφαση την έχει ο οδηγός.

Πάντως τα συστήματα αυτά και της αυτόνομης πέδησης είναι γενικά αξιόπιστα, κάτι που έχει γίνει πραγματικότητα λόγω της πίεσης των ασφαλιστικών εταιριών ώστε να μειωθεί το κόστος των αποζημιώσεων.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το Smart Fortwo επιστρέφει!

Featured

Μία ενδιαφέρουσα ιδέα για ένα Volvo από τα… παλιά!

Featured

Η Ferrari φέρνει πίσω τα χειροκίνητα κιβώτια

Featured

Το Audi TT επιστρέφει ως ηλεκτρικό

Audi