Σύνδεση

Featured

Νομοθετικό πλαίσιο για τα αυτόνομα αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους

Νέο θεσμικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση ή αλλιώς την οδήγηση οχημάτων χωρίς οδηγό που θα έρθει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα προανήγγειλε από το βήμα του 10ου Συνεδρίου Energy Dialogues ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Το νέο πλαίσιο πάει «ένα βήμα παρακάτω το πλαίσιο εκτέλεσης της αστική κυκλοφορίας», καθώς όπως είπε «δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να πρωτοστατήσει στην έρευνα των τεχνολογιών οχημάτων χωρίς οδηγό». Ταυτόχρονα, ξεκλειδώνει προγράμματα αυτόνομης οδήγησης σε πολλές πόλεις της χώρας, στα πρότυπα αυτού που εφάρμοσε ο δήμος Τρικκαίων με τη χρήση αστικού λεωφορείου χωρίς οδηγό.

«Στην ουσία με το νέο θεσμικό πλαίσιο βγάζουμε το αυτόνομο όχημα στην κίνηση στην πόλη», ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης. Όπως διευκρίνισε, ειδικά στην περίπτωση του δήμου Τρικάλων, δίνεται η δυνατότητα ελέγχου από τον χειριστή έως και 4 λεωφορείων, λαμβάνοντας υπόψη ζητήματα ασφάλειας. Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί μία σημαντική πρόκληση για την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με τον υφυπουργό.

Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε λόγο για την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου. «Δίνουμε τη δυνατότητα στους ΟΤΑ με τα ΣΒΑΚ να δημιουργήσουν δίκτυα υποδομών φόρτισης», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «δίκτυα πρέπει να αναπτυχθούν με απλή διαδικασία και σε ιδιωτικούς κοινόχρηστους χώρους, όπως σε παρκινγκ σούπερ μάρκετ κλπ.», στη λογική της μετάβασης σε smart cities.

Επιπλέον, προανήγγειλε μητρώο υποδομών ηλεκτροκίνησης, μία κεντρική βάση δεδομένων μέσω της οποίας θα αποστέλλονται στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο δεδομένα και θα εποπτεύεται η ομαλή λειτουργία των υποδομών φόρτισης.

Γ. Σαρακάκης: Μπαταρίες και 5G καθορίζουν τις τάσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Σαρακάκης ως βασική εξέλιξη που καθορίζει και τις τάσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι οι μπαταρίες, αλλά και οι επαναστατικές δυνατότητες που δίνει το 5G.

Η εν λόγω «συνδεσιμότητα θα φέρει αλλαγή στον τρόπο που οι οδηγοί και τα αυτοκίνητα αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους», από το βήμα του 10 ου Συνεδρίου Energy Dialogues ανέφερε και πρόσθεσε ότι «θα ενεργοποιηθεί ο έλεγχος φωνής ή χειρονομίας, μαζί με άλλες τεχνολογίες».

Επιπλέον, όπως είπε «η αυτόνομη οδήγηση είναι ψηλά στην ατζέντα όμως το χρονοδιάγραμμα πάει προς τα πίσω. Μακάρι η Ελλάδα να κάνει την έκπληξη και να πρωτοπορήσει και σε αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον κ. Σαρακάκη, «οι οδικές μεταφορές μπορούν να αξιοποιήσουν της ΑΠΕ», ενώ ανέφερε ότι «η κινητική ενέργεια των οχημάτων θα καταστεί περιβαλλοντικά ουδέτερη στο μέλλον».

Όπως είπε, «με τον ρυθμό που αυξάνονται οι πωλήσεις των αυτοκινήτων θα φθάσουμε σε 14 τεραβατόρες σε αποθήκευση τις επόμενες δεκαετίες, γεγονός που θα καταστήσουν τα αυτοκίνητα αποθήκες ενέργειας μέσα στους αστικούς ιστούς, σε συνδυασμό με τη χρήση έξυπνων φορτιστών.

Τέλος, επεσήμανε το πολύ σημαντικό πρόβλημα της παλαιότητας του στόλου οχημάτων στη χώρα μας, καθώς όπως είπε «συνεχίζεται η αθρόα εισαγωγή παλαιών φορτηγών, που ξεπερνάνε κατά μέσο όρο τα 21 χρόνια και λεωφορείων που ξεπερνάνε τα 20 χρόνια» ενώ κάλεσε την πολιτεία να αναλάβει συγκεκριμένα μέτρα.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Η Mercedes θα διατηρήσει τα συμβατικά μικρά μοντέλα της

Mercedes-Benz