Μέσα σε μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η Toyota κατάφερε να επιστρέψει στην πρώτη θέση των πωλήσεων παγκοσμίως, ξεπερνώντας τον όμιλο Volkswagen για πρώτη φορά μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς η κρίση «χτύπησε» περισσότερο το γερμανικό γκρουπ.
Έτσι ο όμιλος της Toyota -που περιλαμβάνει και τις Lexus, Daihatsu και Hino- σημείωσε μεν μείωση των πωλήσεών του κατά 11% φτάνοντας συνολικά τα 9,53 εκατομμύρια οχήματα. Από την άλλη ο όμιλος Volkswagen σημείωσε ακόμα πιο μεγάλη πτώση της τάξης του 15%, με συνολικές πωλήσεις 9.310.000 μονάδων, συμπεριλαμβανομένων όλων των εταιρειών που βρίσκονται υπό την σκέπη της (VW, Audi, Skoda, Seat, Porsche, Lamborghini, Bugatti, VW επαγγελματικά, Scania και ΜΑΝ) και βρέθηκε στη δεύτερη θέση
Ο γερμανικός όμιλος δέχθηκε ισχυρό πλήγμα στην Ευρώπη που είναι παραδοσιακά και η πιο σημαντική αγορά του, καθώς στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές η μείωση η μείωση των πωλήσεων έφτασε το 24%, με συνολικά 11,9 εκατομμύρια μονάδες. Η συγκεκριμένη επίδοση της Volkswagen είναι η χειρότερη της δεκαετίας.
Η Toyota πάντως, με μεγαλύτερη παρουσία στις ΗΠΑ, όπου η πτώση δεν ήταν τόσο μεγάλη όσο στην Ευρώπη. Όσο για το άμεσο μέλλον, παρά το γεγονός ότι η πανδημία συνεχίζεται και υπάρχουν ελλείψεις πρώτων υλών, οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι η παγκόσμια αγορά θα επιστρέψει στα 84,4 εκατομμύρια μονάδες από τα 76,8 εκατομμύρια που έπεσε το 2020.