Η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) παρουσίασε πριν από μερικές μέρες και επίσημα τη νέα γενιά κινητήρων της, την οποία ονομάζει GSE (Global Small Engine) και αποτελείται από έναν 3κύλινδρο 1.000 κυβικών με 120 ίππους (T3) και έναν τετρακύλινδρο 1.300 κ.εκ. (T4) με 150 και 180 ίππους.
Τα μικρού κυβισμού σύνολα θα χρησιμοποιηθούν σε πρώτη φάση στα Jeep Renegade και Fiat 500X, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα του ομίλου. Μεταξύ αυτών και σύμφωνα με τις πληροφορίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και η Alfa Romeo Giulia, που θα αποκτήσει μια νέα εισαγωγική έκδοση με τον Τ4 των 1.300 κυβικών.
Στην περίπτωση αυτή και εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες θα πρόκειται για την top έκδοσή των 180 ίππων και των 320 Nm, η οποία θα έχει να επιδείξει ένα 0-100 σε 7,1 δεύτερα και μια τελική 230 χλμ./ ώρα.
Το σημαντικό στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι τόσο οι επιδόσεις όσο η τιμή αγοράς, η οποία για να έχει επιτυχία μια τέτοια κίνηση θα πρέπει να είναι αισθητά πιο χαμηλά από τις 39.900 ευρώ που κοστίζει σήμερα η πιο προσιτή Giulia (η diesel των 2.200 κυβικών σε συνδυασμό με προωθητική ενέργεια). Αν δεν είναι το καλό ιταλικό μοντέλο όχι μόνο θα συνεχίσει τις χαμηλές πτήσεις από πλευράς δημοτικότητα αλλά θα επηρεαστεί και το ίματζ του.
Ο νέος τετρακύλινδρος των 1.300 κυβικών αναμένεται πάντως να χρησιμοποιηθεί τόσο στην καινούργια Giulietta όσο και στο νέο SUV που προγραμματίζει η Alfa Romeo και το οποίο θα είναι μικρότερο από τη Stelvio.
Γιάννης Σκουφής
