Σύνδεση

BMW

Η νέα, ηλεκτρική BMW iX3 θα ξεκινά από τις 64.200 ευρώ

Με την προσθήκη της iX3 η X3, στην οποία και βασίζεται θα είναι το πρώτο μοντέλο της BMW που θα διατίθεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, plug-in υβριδικό σύστημα πρόωσης και ως πλήρως ηλεκτρική.

Οι πωλήσεις της θα ξεκινήσουν αργότερα μέσα στη χρονιά, ενώ ενδιαφέρον είναι πως θα είναι το πρώτο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας που θα κατασκευάζεται και για εξαγωγές στο εργοστάσιο της Shenyang στην Κίνα, το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία BMW Brilliance Automotive.

Η πρεμιέρα της νέας BMW iX3 σηματοδοτεί επίσης το ντεμπούτο της 5ης γενιάς της τεχνολογίας BMW eDrive. Οι τελευταίες εκδόσεις του ηλεκτροκινητήρα, των ηλεκτρονικών ισχύος, της τεχνολογίας φόρτισης και της μπαταρίας υψηλής τάσης δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για βελτίωση των επιδόσεων, της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και της αυτονομίας. Τα εξαρτήματα που εξέλιξε το BMW Group θα τοποθετηθούν και στα μοντέλα BMW iNEXT και BMW i4 από το 2021.

Ενιαία φιλοσοφία συστήματος κίνησης

Η ενιαία φιλοσοφία του συστήματος κίνησης της νέας BMW iX3 διαδραματίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη βελτιστοποίηση της απόδοσης και στην παραγωγή ισχύος. Το ηλεκτρικό μοτέρ, η μετάδοση και τα ηλεκτρονικά ισχύος είναι διατεταγμένα ως μία ολοκληρωμένη μονάδα. Ο ηλεκτροκινητήρας της νέας BMW iX3 λειτουργεί σύμφωνα με τις αρχές ενός σύγχρονου μοτέρ διέγερσης χωρίς τη χρήση μαγνητών. Αυτή η σχεδίαση επιτρέπει την πλήρη αποφυγή σπάνιων γαιών στην κατασκευή του κινητήρα.

Η ενεργειακή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα της BMW iX3 είναι κατά 30% υψηλότερη συγκριτικά με των σύγχρονων ηλεκτρικών μοντέλων του BMW Group. Η απόδοση του κινητήρα φτάνει μέχρι 93%, συγκριτικά με <40% των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το νέο σύστημα κίνησης παράγει μέγιστη ισχύ 210 kW/ 286 ίπποι και μέγιστη ροπή 400 Nm που, αντίθετα με άλλους ηλεκτροκινητήρες, διατηρείται στις υψηλές στροφές. Η νέα BMW iX3 επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ ώρα σε 6,8 δεύτερα, όπως η συμβατική BMW X3 xDrive30i. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται από τον ηλεκτρονικό κόφτη στα 180 χλμ./ ώρα. Η μεταφορά ισχύος στους πίσω τροχούς δημιουργεί μία κλασική οδηγική εμπειρία BMW σε συνδυασμό με πολύ καλή ελκτική πρόσφυση -χάρη στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB- και εξαιρετική απόδοση.

Η προηγμένη τεχνολογία κυψελών μπαταριών διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο. Η χωρητικότητα της μπαταρίας, σε σχέση με τον απαιτούμενο χώρο τοποθέτησης και το βάρος της έχει αυξηθεί αισθητά. Η βαρυμετρική ενεργειακή πυκνότητα των 188 πρισματικών κυψελών στη νέα BMW iX3 είναι περίπου 20% υψηλότερη από την αντίστοιχη των κυψελών που χρησιμοποιούσε το BMW Group στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του μέχρι σήμερα. Ένα συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh -με ωφέλιμο 74 kWh- και η υψηλή απόδοση του συστήματος κίνησης, επιτρέπουν στη νέα BMW iX3 να προσφέρει αυτονομία έως 459 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP και μέχρι 520 km σύμφωνα με το πρότυπο NEDC.

Οι νέες τεχνολογίες που κάνουν το ντεμπούτο τους στην 5η γενιά BMW eDrive περιλαμβάνουν μία καινοτόμα μονάδα φόρτισης, που αποστέλλει ισχύ τόσο στη μπαταρία των 400V όσο και στην ενσωματωμένη παροχή 12V. Όταν χρησιμοποιούνται τερματικά εναλλασσόμενου ρεύματος, επιτρέπει μονοφασική φόρτιση έως 7,4 kW και τριφασική έως 11 kW. Συνδέοντας το όχημα σε ένα σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος, η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 150 kW. Επομένως, η μπαταρία της νέας BMW iX3 μπορεί να φορτιστεί από το 0 μέχρι το 80% της πλήρους χωρητικότητάς της σε 34 λεπτά. Οι οδηγοί μπορούν να συμπληρώσουν την απαιτούμενη ενέργεια για να προσθέσουν 100 km στην αυτονομία του οχήματος (στον κύκλο WLTP) με φόρτιση 10 λεπτών.

Βελτιστοποιημένη απόδοση αυξάνει τις δυνατότητες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Η εξαιρετική απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και η υψηλή ικανότητα φόρτισης χαρίζουν στη νέα BMW iX3 εξαιρετικές ικανότητες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, με λιγότερες αλλά και πιο σύντομες στάσεις φόρτισης σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό όχημα η απόδοση του οποίου μειώνεται από την παρουσία μεγαλύτερων και βαρύτερων μπαταριών υψηλής τάσης.  

Επίσης η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το επίπεδο του Brake Energy Regeneration προσαρμόζεται στις οδηγικές συνθήκες όπως περιγράφονται από το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες συστημάτων υποστήριξης οδηγού. Για παράδειγμα, όταν το όχημα πλησιάζει σε μία διασταύρωση, μία ευθεία με όριο ταχύτητας ή ένα προπορευόμενο όχημα, η ανάκτηση ενέργειας αξιοποιείται πλήρως.

Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο, η λειτουργία coasting (ρολάρισμα) ενεργοποιείται όποτε ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το γκάζι. Εναλλακτικά, αντί τις προσαρμοζόμενης ανάκτησης ενέργειας, στην θέση D, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει high, medium ή low επίπεδο στο Brake Energy Regeneration. Επίσης, χρησιμοποιώντας τον επιλογέα στην κεντρική κονσόλα για την επιλογή της θέσης B δημιουργείται η χαρακτηριστική αίσθηση ‘one-pedal’ των ηλεκτρικών οχημάτων BMW, προσφέροντας έντονη ανάκτηση ενέργειας.

Μία προηγμένη αντλία θερμότητας που περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό, συμβάλει στη γενικότερη αποδοτική φιλοσοφία της BMW iX3.

Σπορ οδική συμπεριφορά και εξαιρετική ελκτική πρόσφυση.

Η τελευταία γενιά μπαταριών υψηλής τάσης υιοθετεί ιδιαίτερα λεπτή δομή. Τοποθετημένη χαμηλά στο δάπεδο του αυτοκινήτου, ενσωματώνεται άριστα στην ευέλικτη αρχιτεκτονική του SAV. Αυτό χαμηλώνει το κέντρο βάρους κατά περίπου 7,5 εκατοστά συγκριτικά με τα συμβατικά μοντέλα BMW X3, αυξάνοντας αισθητά την πλευρική «δυναμική». Μεταξύ των αποκλειστικών χαρακτηριστικών της δομής του πλαισίου της BMW iX3 είναι ένα υποπλαίσιο πίσω άξονα, που προσφέρει τον απαιτούμενο χώρο για την εγκατάσταση του συστήματος κίνησης.

Η στάνταρ προσαρμοζόμενη ανάρτηση περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, των οποίων τα χαρακτηριστικά προσαρμόζονται στην επιφάνεια του δρόμου και στις εκάστοτε συνθήκες. Έτσι επιτυγχάνεται μία ακριβής βελτιστοποίηση της οδηγικής άνεσης και της δυναμικής συμπεριφοράς. Η προαιρετική ανάρτηση Adaptive M είναι ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει σπορ απόκριση.

Η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα και η ειδική ρύθμιση του πλαισίου χαρίζουν στη νέα BMW iX3 σπορ και ευέλικτη συμπεριφορά. Το καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ARB, γνωστό από την BMW i3 και ένα υψηλό επίπεδο κατευθυντικής ευστάθειας προσφέρουν εκπληκτική ελκτική πρόσφυση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες και σε χαλαρά εδάφη για ένα Sports Activity Vehicle με ένα κινητήριο άξονα.

Το νέο καλώδιο οικιακής φόρτισης Flexible Fast Charger θα διατίθεται για πρώτη φορά για τη νέα BMW iX3, και μπορεί να συνδέεται τόσο σε στάνταρ οικιακές όσο και σε βιομηχανικές πρίζες με τη βοήθεια κάποιου αντάπτορα. Στο βασικό εξοπλισμό της νέας BMW iX3 θα ανήκει και το καλώδιο δημόσιας φόρτισης, ενώ τα BMW Wallbox στις 3 εκδοχές τους, θα συνεχίζουν να αποτελούν τις ενδεδειγμένες λύσεις οικιακής φόρτισης AC.

Το νέο σύστημα πλοήγησης BMW Maps που βασίζεται στο cloud επιτρέπει τον υπολογισμό της διαδρομής και των χρόνων άφιξης με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια, ενώ οι ήδη γνωστές από την i3 υπηρεσίες (π.χ. πλοήγηση με απεικόνιση αυτονομίας στο χάρτη και λεπτομερείς πληροφορίες για δημόσιους σταθμούς φόρτισης) πλαισιώνονται τώρα από πρόσθετες λειτουργίες, με πρόσβαση από το αυτοκίνητο ή τη νέα εφαρμογή My BMW.

Η BMW iX3 εφοδιάζεται στάνταρ με  την τελευταία γενιά του λειτουργικού συστήματος ID7, που επιτρέπει ασύρματες (over the air) ενημερώσεις λογισμικού των συστημάτων οχήματος.

Η BMW iX3 διαθέτει ένα εντυπωσιακό ανθρακικό αποτύπωμα: υπερέχει της πετρελαιοκίνητης BMW X3 xDrive 20d πάνω από 30% (με υπολογισμό του μέσου ευρωπαϊκού ενεργειακού μίγματος στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας) και κατά 60% όταν για την παραγωγή της ηλεκτρική ενέργειας χρησιμοποιείται πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, από ανανεώσιμες πηγές.

Αναλογίες και ευελιξία SAV , καινοτόμες αεροδυναμικές ζάντες.

Καινοτόμες, αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες ελαφρού κράματος αλουμινίου βοηθούν επίσης στον έλεγχο της ροής αέρα γύρω από το όχημα. Οι αεροδυναμικές ζάντες που κάνουν το ντεμπούτο τους στη νέα BMW iX3 μειώνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 5% συγκριτικά με ένα αντίστοιχο όχημα με συμβατικές ζάντες. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συνδρομή προηγμένων ένθετων στη βασική ζάντα με σχέδιο ακτίνων V, των οποίων οι επιφάνειες εξομαλύνουν τη ροή αέρα. Ως αποτέλεσμα, η βελτιωμένη απόδοση προσθέτει περίπου 10 χιλιόμετρα στην αυτονομία της νέας BMW iX3, σύμφωνα με το νέο πρότυπο WLTP. Σε συνδυασμό με τις αεροδυναμικές βελτιώσεις στον πίσω διαχύτη και την περιοχή ανάρτησης, καθώς και με το σύστημα ελέγχου των πτερυγίων αέρα (air flap), διαμορφώνουν για τη νέα SAV συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,29.

Πολυτέλεια εσωτερικού και BMW IconicSounds Electric , διαθέσιμες δύο εκδόσεις εξοπλισμού.

Οι διακριτικές μπλε πινελιές στο εσωτερικό και το εξωτερικό της νέας BMW iX3 παραπέμπουν στην παρουσία του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Σε συνδυασμό με σαφή χειριστήρια, υλικά υψηλής ποιότητας και κομψές επιφάνειες, συνθέτουν κλασικό SAV περιβάλλον με διάχυτη αίσθηση πολυτέλειας. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα ενός τέτοιου είδους οχήματος –η ευελιξία– αντανακλάται στην ευρυχωρία που είναι εφάμιλλη των συμβατικών εκδόσεων BMW X3. Χάρη στη διαιρούμενη σε αναλογία 40:20:40 και αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από 510 σε 1.560 λίτρα το μέγιστο, εάν χρειαστεί.

Το ντεμπούτο του BMW IconicSounds Electric στην BMW iX3 παρέχει ακουστικό feedback που εμπλουτίζει με συναισθηματικό βάθος την εμπειρία της ηλεκτρικής οδήγησης. Αλλαγές φορτίου σηματοδοτούνται με ένα διαμορφωμένο ήχο, ενώ η ανάκτηση ενέργειας στη φάση ρολαρίσματος και φρεναρίσματος συνοδεύεται από ένα πιο διακριτικά φιλτραρισμένο ήχο, που σημαίνει ότι κάθε οδηγική κατάσταση αναπαράγεται με ένα αντίστοιχο μοτίβο ήχου. Πιέζοντας το διακόπτη Start- Stop, ακούγεται ένας σύντομος ήχος, προετοιμάζοντας τον οδηγό για την εμπειρία ηλεκτροκίνησης. Αυτό το ξεχωριστό χαρακτηριστικό προσφέρεται στάνταρ με τη νέα BMW iX3, ενώ ο ήχος της κίνησης μπορεί να προστεθεί επιλέγοντας την έκδοση «Impressive».

Ο ήχος του συστήματος κίνησης είναι προϊόν των σχεδιαστών ήχου και μηχανικών ακουστικής της BMW. Ο προσομοιωμένος ήχος του Start/Stop στην BMW iX3 είναι ο πρώτος ήχος που προέρχεται από τη συνεργασία ανάμεσα στον Hans Zimmer και τον σχεδιαστή ήχου της BMW, Renzo Vitale, και χρησιμοποιείται σε μοντέλο παραγωγής. Ήχοι συστήματος κίνησης από τη συνεργασία με τον Hans Zimmer θα διατίθενται για όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW σε επόμενο στάδιο.

Το προαιρετικό πακέτο «Impressive» περιλαμβάνει επιπλέον της βασικής έκδοσης «Inspiring», ζάντες αλουμινίου 20 ινστών με νέα αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση και προβολείς Adaptive LED, καθώς και ειδικά ηχομονωτικά κρύσταλλα για τα παράθυρα των εμπρός θυρών, Comfort Access, δερμάτινη επένδυση Vernasca και σπορ εμπρός καθίσματα με οσφυϊκή υποστήριξη. Συστήματα BMW Head-Up Display, High Beam Assistant και Parking Assistant Plus με κάμερα οπισθοπορείας ανεβάζουν τον πήχη στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας. Για μία έξτρα νότα αποκλειστικότητας και οδηγικής άνεσης, διατίθεται σύστημα ελέγχου μέσω χειρονομιών της BMW, ηχοσύστημα Hi-Fi Harman Kardon surround και WiFi hotspot.

Η καινούργια BMW iX3 θα ξεκινά από τις 64.200 ευρώ, με την κορυφαία της έκδοση  Impression να φτάνει τις 70.800 ευρώ.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επιτέλους! Το Chaos είναι έτοιμο!

Featured

Toyota GR Yaris: Ειδικές εκδόσεις με βαριά ονόματα  

Featured

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda