Σύνδεση

BMW

ΠΩΣ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ Η BMW i8;

To ηχητικό προφίλ ενός αυτοκινήτου και ειδικά ενός σούπερ σπορ μοντέλου είναι ιδιαίτερα σημαντικό, μιας και συμβάλλει στην όλη εικόνα και το ίματζ του. Φυσικά αυτό το γνωρίζουν και οι κατασκευαστές και προσπαθούν να πετύχουν ένα όσο το δυνατόν πιο εντυπωσιακό ηχόχρωμα, ακόμα και σε ένα plug-in υβριδικό με 3κύλινδρο turbo μόλις 1.500 κυβικών, όπως η BMW i8.

Όπως θα ακούσετε και στο βίντεο που ακολουθεί και στο οποίο επιταχύνει από στάση έως τα 130, η i8, που όταν κινείται ηλεκτρικά μπορεί να είναι τελείως αθόρυβη, ακούγεται σαν να έχει έναν V8 με πολλά, μα πάρα πολλά κυβικά. Σαν ένα ντοπαρισμένο pony car δηλαδή, κάτι που επιτυγχάνεται με ένα ενεργό σύστημα ηχο-ακύρωσης (ASD ή Active Sound Design) που ανασυνθέτει τη χροιά του ήχου τόσο εκτός όσο και εντός. Σύμφωνα με τη γερμανική ιστοσελίδα Bimmersport το ASD στο συγκεκριμένο βίντεο ήταν απενεργοποιημένο, δυνατότητα που κανονικά δεν θα υπάρχει, ενώ ενδιαφέρον είναι πως το ηχητικό προφίλ θα διαφοροποιείται ανάλογα και με το πρόγραμμα κίνησης – Eco, Pro ή Comfort- που έχει επιλέξει ο οδηγός.

Στο συγκεκριμένο βίντεο πάντως ήταν το Sport, ενώ ο τεχνητός εξωτερικός ήχος παράγεται από την αριστερή εξάτμιση. Η οποία, σε αντίθεση με τη δεξιά που είναι λειτουργική, λειτουργεί ως ηχείο!

Με τον τρόπο αυτό η BMW i8 των 362 ίππων, των 4,70 μέτρων και των σχεδόν 1.500 κιλών, αποκτά ήχο αντίστοιχο των επιδόσεών της (0-100 σε 4,4 δεύτερα), ενώ στο δεύτερο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να ακούσετε, ως ένα ακόμα δείγμα γραφής των τεχνητών ηχητικών προφίλ, ένα φτιαγμένο TVR Tuscan με τον γνωστό κινητήρα LS7 της Corvette και πειραγμένο σύστημα εξαγωγής…

Γιάννης Σκουφής

BMW-i8-SOUND-2

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo