Σύνδεση

MINI

MINI COOPER 5ΘΥΡΟ: Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ

Μοιάζει παράδοξο όμως είναι η αλήθεια. Μπορεί να ξοδεύτηκαν τόνοι από μελάνια και χαρτιά για το πνεύμα της σύγχρονης αναβίωσης του Mini, μπορεί η BMW να έφτιαξε κάθε εκδοχή που βάζει ο νους του μάρκετινγκ, και το μόνο που χρειαζόταν για να έρθουν όλα στη θέση τους και να βρει αυτό το όχημα την δικαίωσή του ήταν το… προφανές: η προσθήκη δύο επιπλέον θυρών. Ακούγεται υπερβολικό. Όμως αν ζήσεις έστω και ένα απόγευμα μαζί με το νέο 5θυρο Mini φθάνεις αμέσως και χωρίς περιστροφές στη διαπίστωση πως δεν αποτελεί μόνο την ολοκλήρωση του μοντέλου. Είναι και η έκδοση που στο γνωστό κλισέ «αν ζούσε σήμερα ο Ισιγώνης», η απάντηση θα ήταν ότι αυτό ακριβώς το Mini θα είχε στο μυαλό του.

Θα πείτε ότι τέσσερις πόρτες για τους επιβάτες έχουν και άλλες εκδόσεις. Όμως εκείνες, όπως το Countryman, μάλλον ξεφεύγουν κατά πολύ από την λογική του Mini. Θα επικαλεστείτε επίσης την εξίσωση ότι «Mini ίσον νεανικό ίσον τρεις πόρτες». Και κάπου εδώ αρχίζουμε και μπαίνουμε στην ουσία του πράγματος. Με πρώτη και πιο κρίσιμη παρατήρηση ότι παρά τις πέντε πόρτες και την κατά 16,1 εκατοστά αύξηση του μήκους του αμαξώματος, στην ουσία έχουμε να κάνουμε με ένα κανονικό Mini. Είναι τέτοια η σχεδιαστική ρέντα των ανθρώπων της BMW που χρειάζεται να το κοιτάξεις δεύτερη ή και τρίτη φορά για να αντιληφθείς ότι πρόκειται για την πεντάθυρη εκδοχή. Το σχήμα παραμένει αναλλοίωτο, το ίδιο και η γενικότερη αύρα του αυτοκινήτου, γεγονός που μόνο θετικά σχόλια συγκεντρώνει όχι μόνο στους fan του μοντέλου αλλά και σε ένα ευρύτερο κοινό.

31

Από τη στιγμή που η σχεδίαση έχει φυλαχτεί -ως όφειλε- ως κόρη οφθαλμού, η προσθήκη πίσω θυρών, μόνο κέρδη προσθέτει στην γενικότερη φιλοσοφία του Mini. Η πρακτικότητα έχει ανέβει στο κατακόρυφο, ενώ η άνεση στο «μπες-βγες» θα εκτιμηθεί δεόντως από όλους όσους έχουν ήδη εμπειρία με την 3θυρη εκδοχή του. Οι πίσω πόρτες αν και -σχετικά- μικρές σε μέγεθος, ανοίγουν διάπλατα ενώ και η αύξηση του μεταξονίου κατά 7,2 εκατοστά, έχει δημιουργήσει μία κάποια ευχερέστερη διαβίωση όσων κάθονται πίσω, που πλέον εκτός από την ευκολία στην πρόσβαση έχουν και ελαφρώς μεγαλύτερους χώρους στη διάθεσή τους. Αξιοσημείωτο είναι επίσης και το ότι ο χώρος αποσκευών ανέβηκε από τα 211 στα 278 λίτρα, τιμή πλέον ιδιαίτερα ικανοποιητική.

Από εκεί και πέρα, τα πάντα κινούνται στον πλανήτη Mini. Η νέα γενιά είναι βελτιωμένη σε όλους τους τομείς, κρατώντας και επαυξάνοντας τα σχεδιαστικά ευρήματα και ελαχιστοποιώντας τις αβλεψίες και ατέλειες του παρελθόντος. Πιο ώριμο και κατασταλαγμένο πλέον, δεν είναι μόνο ένα fashion item για νέους. Αλλά και ένα πλήρως λειτουργικό και ιδιαίτερα ποιοτικό όχημα για κάθε ηλικία.

SAMSUNG CSC

Αυτό γίνεται ακόμα πιο ευδιάκριτο όταν στο παιχνίδι μπουν και όλα όσα συμβαίνουν κάτω από τις πολύ όμορφες λαμαρίνες. Είναι προφανές ότι οι Γερμανοί έσκυψαν πάνω στο γενικότερο concept του Mini, κρατώντας ότι θεώρησαν καλύτερο από το βασικό του DNA (νεανική σχεδίαση, σπορτίφ οδική συμπεριφορά) και προσθέτοντας όλα όσα θα χρειαζόταν ώστε να γίνει ένα upper class όχημα ευρέως φάσματος.  Με κύριο άξονα το εξαιρετικό νέο πλαίσιο αλλά και τις καινούργιες ρυθμίσεις των αναρτήσεων, το Mini καταφέρνει πλέον να είναι ένα λιγότερο μονοδιάστατο και πολύ πιο ταλαντούχο όχημα για όλους. Χωρίς να χάσει την παιχνιδιάρικη οδική του συμπεριφορά, είναι παράλληλα πολύ πιο άνετο από το παρελθόν και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Όντας πλέον ένα αυτοκίνητο λιγότερο ιδιοσυγκρασιακό και περισσότερο χαρισματικό από ποτέ.

Για την δοκιμή μας είχαμε στην διάθεσή μας την έκδοση με τον τρικύλινδρο TwinPower Turbo των 1.500 κυβικών, με τους 136 ίππους και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Πρόκειται για ένα σύνολο που καταφέρνει να επιβεβαιώνει την προηγμένη τεχνολογία του και σε πραγματικές συνθήκες, με εξαιρετικό τράβηγμα από χαμηλά, λίγο θόρυβο -με παντελώς απούσα την γνωστή τρικύλινδρη χροιά- και αρκετό κέφι στις στροφές κοντά στο κόκκινο όπου βγάζει και έναν όμορφο μπάσο ήχο από την εξάτμιση που σε ψήνει οδηγικά -και όχι μόνο. Η κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί σε λογικά επίπεδα αν είσαι εγκρατής (κοντά στα 6,5 λίτρα), ενώ όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να σκαρφαλώσει δυο-τρία λίτρα πιο πάνω. Αν πιέσεις τον κινητήρα. Όσοι πάντως έχουν το τελευταίο ως βασικό κριτήριο, υπάρχει και η πετρελαιοκίνητη εκδοχή του μοντέλου, που εκτός των άλλων δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας.

SAMSUNG CSC

Συνοψίζοντας και για να μη μακρηγορούμε, θα το πούμε όπως το νιώσαμε κατά τις ημέρες της δοκιμής μας. Aν έπρεπε να διαλέξουμε από ολόκληρη τη γκάμα ένα Mini που όχι μόνο τιμά τον μακρινό του πρόγονο στο μέγιστο μέχρι τώρα βαθμό αλλά είναι και η πιο ολοκληρωμένη επιλογή για κάθε είδους αγοραστή, αυτή δεν είναι άλλη από την 5θυρη. Χωρίς να χάνει τίποτα από πλευράς αισθητικής -το αντίθετο μάλιστα-, χωρίς να ξεφεύγει από την φιλοσοφία  και το κοινωνικό status των Mini, χωρίς να διαπραγματεύεται στο ελάχιστο το οδηγικό του ταμπεραμέντο, αυτή εδώ η έκδοση προσθέτει την έννοια της πρακτικότητας και της ευκολίας. Με την 3η του γενιά να έχει φτάσει σε ένα απίστευτο επίπεδο ολοκλήρωσης σε όλα τα επίπεδα, το πεντάθυρο Mini είναι χωρίς περιστροφές η κορύφωση όλης της γκάμας. Με κόστος στα 19.696 ευρώ με απόσυρση εξακολουθεί να κρατά τις δέουσες αποστάσεις από την λαϊκό συρμό. Όμως είναι η πρώτη φορά που ένα Mini ανοίγει τις πόρτες του εκτός από τους σκληροπυρηνικούς του φίλους και σε ένα πιο ευρύ κοινό. Και αυτό είναι ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία της συγκεκριμένης έκδοσης.

Παναγιώτης Τριτάρης

ΜΙΝΙ COOPER 5ΘΥΡΟ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.982×1.727×1.425 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.567 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 278 λίτρα
Βάρος: 1.220 κιλά
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 136 PS/ 4.400 σ.α.λ.
Ροπή: 220 Nm/ 1.250 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,1”, 207 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 109 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 98 €
Τιμή: από 21.100  €από 19.696 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. efthimios

    04/06/2015 στις 23:35

    καλο αλλα ακριβο.Ζηλευω το 1.5 diesel για τις επιδοσεις και τα κρατηματα του, αλλα υπαρχουν καλυτερα value for money. Eπισης αμφιβολιες εχω για την αξιοπιστια του

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured