Σύνδεση

Featured

NISSAN MICRA 1.5 DCI (90 PS): ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ

Από την πρώτη στιγμή που διέρρευσαν οι εικόνες του νέου Micra έγινε σαφές ότι η Nissan όχι απλά γύρισε σελίδα στα μικρά της μοντέλα, αλλά άλλαξε εντελώς ολόκληρο το… βιβλίο. Μιλάμε για μία από τις πιο δραστικές αλλαγές στην πορεία ενός μοντέλου, που εν πολλοίς θα μπορούσε μετά από 34 ολόκληρα χρόνια να αλλάξει και όνομα. Όπως και να έχει πάντως, το νέο Micra είναι εδώ και λίγο καιρό μία απτή πραγματικότητα για την ελληνική αγορά, αντιπροσωπεύοντας μία ξεκάθαρη υπόθεση κορυφής στην κατηγορία του, χωρίς την σχεδιαστική και μηχανολογική υποτονικότητα του μοντέλου που αντικατέστησε.

micra-4

Η πρώτη ματιά είναι και η πιο καθοριστική σε κάποια αυτοκίνητα και το Micra ανήκει σ’ αυτές τις περιπτώσεις. Το νέο αμάξωμα είναι ότι πιο μοντέρνο και νεανικό έχουμε δει σ’ αυτή την κατηγορία τα τελευταία χρόνια, χωρίς να φθάνει σε ακρότητες και σχεδιαστικές ακροβασίες. Με έντονες ακμές, χαμηλό ύψος σε συνδυασμό με αυξημένο πλάτος και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις (όπως για παράδειγμα οι κρυφές χειρολαβές στο πίσω μέρος), είναι ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να ανακαλύπτεις ξανά και ξανά.

micra-9

Όπως έχουμε ξαναγράψει σε παλαιότερη αναφορά μας πρόκειται για ένα εντελώς νέο όχημα, χωρίς καμία σύνδεση με το προηγούμενο. Βασισμένο στην πλατφόρμα V της Nissan αλλά με πολλές τροποποιήσεις και αρκετά δάνεια τόσο από μεγαλύτερα μοντέλα της ίδιας της εταιρίας όσο και από την Renault (στις αναρτήσεις), συνιστά μία αμιγώς ευρωπαϊκή προσέγγιση στην κατηγορία, πολύ μακριά από το υποτονικό προηγούμενο Micra.

Όπως ήταν φυσικό την ανιούσα πήραν και οι διαστάσεις, με το μήκος να είναι 17,4 ολόκληρα εκατοστά μεγαλύτερο από το προηγούμενο, στα 3,999 μέτρα, το πλάτος να έχει πάρει +7,8 εκατοστά (στα 1,743 μέτρα) και το ύψος να έχει μειωθεί στα 1,455 μέτρα. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο της όλης σχεδιαστικής προσέγγισης αφορά και τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή που βρίσκεται στο εξαιρετικό Cd: 0,29.

micra-19

Περνώντας στο εσωτερικό, οι τόνοι έχουν κρατηθεί ελαφρά πιο χαμηλοί σε ότι αφορά την σχεδίαση, αν και οι εκδόσεις με τις διχρωμίες στο ταμπλό δημιουργούν ένα ιδιαίτερα νεανικό και μοντέρνο περιβάλλον. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ως επί το πλείστον μαλακά στην υφή, η συναρμολόγηση κατά τα πρότυπα της Nissan (και της Renault, σε εργοστάσιο της οποίας κατασκευάζεται) είναι κορυφαία, ενώ και εργονομικά δεν μπορείς να βρεις ατέλειες.

SAMSUNG CSC micra-24

Ο πίνακας οργάνων είναι ιδιαίτερα πλούσιος με την οθόνη πολλαπλών λειτουργιών να προσφέρει κάθε είδους πληροφορία που χρειάζεται ο οδηγός. Η οθόνη αφής των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα έχει πολύ καλή φωτεινότητα και πολύ μικρή υστέρηση στις εντολές του οδηγού, ενώ ενσωματώνει και το σύστημα infotainmet της εταιρίας το οποίο υποστηρίζει την τεχνολογία Nissan Connect όπου μέσω εφαρμογής σε οποιοδήποτε Android ή Apple smartphone πραγματοποιείται ασύρματη διασύνδεση.

micra-21

Τις εντυπώσεις κερδίζουν δύο στοιχεία.Το ηχοσύστημα με τα ηχεία στο προσκέφαλο του οδηγού της Bose το οποίο ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό αλλά είναι πραγματικά εντυπωσιακό στο πως δημιουργεί μία νέα ακουστική αντίληψη έστω για τον οδηγό μόνο. Ενώ εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο ακόμα και από τις βασικές εκδόσεις εφοδιάζεται με μία πληθώρα συστημάτων για την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού, όπως το Σύστημα προειδοποίησης εσφαλμένης αλλαγής λωρίδας (Intelligent Lane Intervention), σύστημα αυτόματης πέδησης (Intelligent Emergency Braking) με δυνατότητα αναγνώρισης πεζών, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων (Traffic Sign Recognition), καθώς και το σύστημα υποβοήθησης μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assist).

micra-29

Σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους, και παρά την αύξηση του μεταξονίου στα 2,525 μέτρα, οι πίσω επιβάτες έχουν απλά επαρκή ευχέρεια κινήσεων με τον αέρα πάνω από τα κεφάλια τους να είναι σχετικά περιορισμένος λόγω κλίσης της οροφής. Όμως το πορτ-μπαγκάζ είναι αρκετά μεγάλο, στα 300 λίτρα, και μάλιστα έχει αρκετά κανονικό σχήμα και δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων που ανεβάζουν την συνολική χωρητικότητα στα 1.004 λίτρα.

micra-31

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων και τους 90 ίππους. Ένα από τα πιο καταξιωμένα σύνολα της κατηγορίας, με πολύ καλή απόδοση και “γεμάτο” τράβηγμα για τα κυβικά του από τις χαμηλές στροφές, πολιτισμένο χαρακτήρα και πάνω απ’ όλα ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία καυσίμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι παίζει άνετα στα 5-5,5 λίτρα σε γρήγορο ταξίδι στην Εθνική, ενώ τιμές κάτω από τα 4,5 λίτρα δεν είναι σπάνιες σε πιο χαλαρές διαδρομές. Μέσα στην πόλη δύσκολα θα ανέβει πάνω από τα 6 λίτρα, και αυτό αν πιεστεί αρκετά.

micra-32

Από εκεί και πέρα έχουμε ένα εξαιρετικό “πακέτο” πλαισίου-αναρτήσεων, το οποίο συνεισφέρει στην δημιουργία μιας αίσθησης ενός μεγαλύτερου και πιο ακριβού αυτοκινήτου. Ιδίως το στιβαρό πλαίσιο είναι με διαφορά το πιο δυνατό σημείο του Micra, ενώ σε συνδυασμό με την αύξηση των διαστάσεων και το μεγαλύτερο “ίχνος” του αυτοκινήτου στον δρόμο (ιδίως λόγω των αυξημένων μετατροχίων) φτιάχνουν ένα σύνολο που χαίρεσαι να οδηγείς σε κάθε είδους συνθήκη.

 

SAMSUNG CSC

Άνετο και πολύ γρήγορο στην Εθνική, θα καλύψει με ασφάλεια -και οικονομία- εκατοντάδες χιλιόμετρα με τον αέρα και την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Αρκετά αθόρυβο στις υψηλές ταχύτητες -χάρη και στην εξαιρετική αεροδυναμική- κινείται με μεγάλη σιγουριά και αυτοπεποίθηση, ενώ παρά και τις 17άρες ζάντες με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά της πλούσιας έκδοσης Τechna καταφέρνει να μην κουράζει με αναπηδήσεις και σκληρές αντιδράσεις στις ανωμαλίες.

Παράλληλα παραμένει ένα τυπικό αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων για μέσα στην πόλη, ανάλαφρο και με γρήγορο τιμόνι, ενώ και η εξαιρετική ροπή του κινητήρα -αν και φυσιολογικά “ξεφουσκώνει” ψηλά- το βοηθά να κινείται σβέλτα και με ιδιαίτερο στιλ μέσα στο αστικό περιβάλλον.

 

micra-2

Συνοψίζοντας το νέο Micra είναι χωρίς αμφιβολία -και παρά τα πολλά νέα και σημαντικά μοντέλα που εμφανίστηκαν τον τελευταίο καιρό- ένα αυτοκίνητο που σίγουρα θα κάνει την ανατροπή στα δεδομένα της κατηγορίας του. Με κύριο όπλο του την ελκυστική και μοντέρνα εμφάνιση αλλά και το αψεγάδιαστο μηχανολογικό πακέτο και την εξαιρετική του οδηγική παρουσία, συνιστά μία πρόταση κορυφής με μοναδικά ατού.

Με τιμές που ξεκινούν από τα 15.190 ευρώ για την βασική έκδοση Energy με αρκετά πλήρη εξοπλισμό (μεταξύ άλλων ESP, ABS, 6 αερόσακοι, Hill Start Assist, Intelligent Emergency Braking, υπολογιστής ταξιδιού, air condition, κ.λπ.), αποτελεί το δίχως άλλο μία νέα εποχή για τη Nissan. Και σίγουρα ένα αυτοκίνητo ικανό να αλλάξει τις ισορροπίες σ’ αυτή την κατηγορία, διεκδικώντας με αξιώσεις μια θέση στις κορυφαίες επιλογές.

Παναγιώτης Τριτάρης

Nissan Micra 1.5 dCi (90 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.999×1.743×1.455 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.525 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 300-1.004 λίτρα
Βάρος: 1.082 κιλά
Κινητήρας: 1.460 κ.εκ., 4 κύλ., turbo Diesel
Ισχύς: 90 PS/4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 220 Nm/2.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,9”, 196 χλμ./ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 3,2 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 85 γρ/χλμ.
Τιμή: Από 15.190 €

 

 

 

 

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured