Σύνδεση

Toyota

WRC Ράλλυ Φινλανδίας: Ο Rovanpera πέτυχε εμφατική νίκη στο σπίτι του

Με έναν αγώνα που συνδύασε αποφασιστικότητα, ταχύτητα και διαχείριση δύσκολων συνθηκών, ο Kalle Rovanpera πέτυχε την πρώτη του νίκη στο Ράλλυ Φινλανδίας, μπροστά στο φινλανδικό κοινό, ολοκληρώνοντας μια εντυπωσιακή εμφάνιση για την Toyota που κατέλαβε και τις πέντε πρώτες θέσεις.

Μαζί με τον συνοδηγό του Jonne Halttunen, ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής κέρδισε δέκα ειδικές διαδρομές και ολοκλήρωσε τον αγώνα με διαφορά 39,2 δευτερολέπτων από τον Takamoto Katsuta, στον ταχύτερο αγώνα του WRC μέχρι σήμερα, με μέση ταχύτητα 129,9 χλμ./ώρα.

Η τελευταία φορά που είχε καταφέρει μία ομάδα να «κλειδώσει» τις πέντε πρώτες θέσεις σε ράλλυ του WRC ήταν το 1990, με την Lancia. Τρίτος τερμάτισε ο Sébastien Ogier, ακολουθούμενος από τους Elfyn Evans και Sami Pajari.

Η νίκη του Rovanpera έρχεται έπειτα από δύο συνεχόμενες εγκαταλείψεις σε προηγούμενες εκδόσεις του ίδιου αγώνα, όπου είχε ξεκινήσει δυνατά αλλά δεν κατάφερε να τερματίσει. Αυτή τη φορά, οδήγησε με στρατηγική και συνέπεια, διατηρώντας τον έλεγχο ακόμα και υπό έντονες βροχοπτώσεις και απρόβλεπτες αλλαγές συνθηκών.

Παρά τη δυσκολία του να προσαρμοστεί στα νέα χωμάτινα ελαστικά της Hankook, κάτι που φάνηκε και στο προηγούμενο ράλλυ στην Εσθονία, ο Φινλανδός οδηγός βρήκε ρυθμό στις πατρίδες του. Οδήγησε με αυτοπεποίθηση, αν και παραδέχτηκε ότι δεν ένιωθε 100% άνετα με το GR Yaris του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Την Παρασκευή πήρε το προβάδισμα από την τρίτη ειδική διαδρομή, με μικρή διαφορά από τους διώκτες του. Ωστόσο, το απόγευμα της ίδιας ημέρας, παρότι οι καιρικές συνθήκες επιδεινώθηκαν με έντονες βροχές, κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά του έναντι του Neuville και του Fourmaux, οι οποίοι αργότερα υπέστησαν κλαταρίσματα χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Έτσι, ο Rovanpera μπήκε στην Κυριακή με διαφορά άνω των 36 δευτερολέπτων και την «σφράγισε» με νίκη στην Power Stage.

Ο Katsuta πέτυχε το δεύτερο βάθρο του για φέτος, ενώ ο Ogier κατάφερε να εξασφαλίσει την τρίτη θέση με δυνατό φινάλε, παρά το γεγονός ότι δήλωσε πως δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό και ψυχολογία για ρίσκο. Ο Evans, με την τέταρτη θέση και επιπλέον βαθμούς της Super Sunday, πέρασε ξανά στην κορυφή της βαθμολογίας, μόλις τρεις βαθμούς μπροστά από τον Rovanpera.

Ο Ott Tanak, που βρισκόταν επικεφαλής του πρωταθλήματος πριν τον αγώνα, είχε ένα καταστροφικό σαββατοκύριακο. Αρχικά έχασε χρόνο μετά από χτύπημα σε δέντρο, ενώ αργότερα τιμωρήθηκε με πεντάλεπτη ποινή και αφαίρεση 35 βαθμών, λόγω σύγκρουσης με ελεγκτή του αγώνα μετά από την ολοκλήρωση ειδικής διαδρομής. Τελικά, τερμάτισε δέκατος, μετά από μια άγρια περιστροφή στο φινάλε.

Ο νεαρός Sami Pajari ήταν από τις ευχάριστες εκπλήξεις, κατακτώντας την πέμπτη θέση με τρεις νίκες σε ειδικές διαδρομές, ενώ ο Neuville περιορίστηκε στην έκτη θέση και δήλωσε πως πλέον βλέπει τις ελπίδες για τον τίτλο να απομακρύνονται. Ο Fourmaux εγκατέλειψε στην τελευταία ειδική λόγω ακόμα ενός κλαταρίσματος.

Στην κατηγορία WRC2, ο Roope Korhonen πήρε την πρώτη του νίκη, επικρατώντας του Jari-Matti Latvala για μόλις 1,1 δευτερόλεπτα μετά από έντονη μάχη. Ο Oliver Solberg εγκατέλειψε νωρίς, την Παρασκευή, μετά από έξοδο.

Η νίκη του Rovanpera στη Φινλανδία δεν είναι μόνο θέμα στατιστικής ή εντυπώσεων: σηματοδοτεί την επιστροφή του στη διεκδίκηση του τίτλου και ενισχύει την κυριαρχία της Toyota σε ένα πρωτάθλημα που φέτος μοιάζει πιο ανοιχτό από ποτέ.

Peugeot E-208 GTi: Η επιστροφή του θρύλου στην ηλεκτρική εποχή

Featured

Alfa Romeo: Στην Ελλάδα η Junior Intensa – Πόσο κοστίζει

Alfa Romeo

Nissan Qashqai e-POWER: Νέα γενιά εξηλεκτρισμού χωρίς πρίζα

Featured

Τα έκαναν… μαντάρα με τα ονόματα των ηλεκτρικών

ΕΙΔΗΣΕΙΣ