Θέλοντας να μειώσει τις επιπτώσεις του Dieselgate σε ότι αφορά το image της (γιατί τα πρόστιμα θα τα πληρώσει…) η VW έχει ήδη περάσει στην αντεπίθεση ρίχνοντας όλο το βάρος της στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων. Όπως λένε στελέχη της, η εταιρία σχεδιάζει να έχει στην παραγωγή τουλάχιστον 30 τέτοια οχήματα μέχρι το 2025.
Όμως η παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει πολλές παρενέργειες, μία εκ των οποίων είναι και η μείωση του προσωπικού της εταιρίας. Τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν λιγότερα μηχανικά μέρη από τους κινητήρες εσωτερικός καύσης, και όπως υπολογίζουν τα συνδικάτα, τουλάχιστον 25.000 εργαζόμενοι θα είναι περιττοί μέσα στην επόμενη δεκαετία για την VW.
Μία εναλλακτική λύση για να σωθούν πολλές θέσεις εργασίας θα ήταν να μεταφερθεί η παραγωγή των μπαταριών μέσα στην ίδια την VW και όχι να τις προμηθεύεται από τρίτους. Αυτό βέβαια προϋποθέτει μια σημαντική αλλαγή στο μοντέλο παραγωγής της εταιρίας, κάτι που θα συζητηθεί στις 18 Νοεμβρίου, όταν θα συναντηθούν τα μεγάλα “κεφάλια” του γκρουπ για να πάρουν σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον.
Πάντως οι συζητήσεις με τα συνδικάτα έχουν φθάσει σε ένα αδιέξοδο, αφού ακόμα και αν αρχίσει να κατασκευάζει μπαταρίες, η εταιρία θα αναγκαστεί να διώξει τουλάχιστον 10.000 υπαλλήλους. Όπως και να έχει, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σίγουρα το μέλλον της αυτοκίνησης, όμως δύσκολα μπορούν να συνδυαστούν και με το μέλλον των εργαζομένων της εταιρίας.
Παναγιώτης Τριτάρης
