Το αναβαθμισμένο Golf διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά με πιο δυναμική εμφάνιση, πλουσιότερο τεχνολογικό εξοπλισμό και έναν ολοκαίνουργιο TSI στα 1.500 κ.εκ.
Ξεκινώντας από το «πόσο κοστίζει;», το νέο Golf διατίθεται από 16.450€ στη νέα βασική 3-κύλινδρη έκδοση 1.0 TSI με τους 85 ίππους (αποκλειστικά με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο), ενώ η ισχυρότερη με τους 110 (στα ίδια κυβικά, με 6άρι χειροκίνητο ή DSG7) προσφέρεται από 19.250€. Οι νέες 4-κύλινδρες εκδόσεις 1.5 TSI με τους 130 και 150 ίππους θα είναι διαθέσιμες τον Μάιο (τιμές αναμένονται), ενώ από πλευράς ντίζελ υπάρχει η έκδοση 1.6 TDI με 110 άλογα που ξεκινά από 20.750€. Η στέισον Variant έκδοση στοιχίζει από 21.250€ στην ισχυρότερη έκδοση 1.0 TSI και από 24.200 στην 1.6 TDI.
Οπτικά το αναβαθμισμένο Golf ξεχωρίζει από την επανασχεδιασμένη μάσκα και τους νέους προβολείς με το ιδιαίτερο σχήμα (τα LED ημέρας μοιάζουν σα να εκτείνονται προς την γρίλια), τα στάνταρ πίσω LED, τους νέους προφυλακτήρες, τις νέας σχεδίασης ζάντες, τα νέα χρώματα, το χρώμιο (ανάλογα με την έκδοση) κ.α. Οι εξωτερικές διαστάσεις παραμένουν ως είχαν και παραπλήσιες με του απερχόμενου μοντέλου, ενώ το ίδιο ισχύει για τους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές.
Πλέον, στο εσωτερικό κυριαρχεί ένας high-tech αέρας αφού -ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού- υπάρχει πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (Active Info Display) και το νέο σύστημα πολυμέσων που στην κορυφαία του Discover Pro εκδοχή συνδυάζεται με οθόνη 9,2’’ (η βασική έκδοση έχει οθόνη 6,5’’, bluetooth, USB κ.α.) και με υποστήριξη εντολών με χειρονομίες (gesture control).
Πλουσιότερος είναι και ο εξοπλισμός με συστήματα υποβοήθησης όπως της προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης (Front Assist), το ημιαυτόνομο Traffic Jam Assist σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος με συχνά «σταμάτα/ξεκίνα» σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, του ενεργητικού cruise control (ACC), του Lane Assist που αναγνωρίζει απόκλιση από την λωρίδα κυκλοφορίας και προτρέπει με διόρθωση στο τιμόνι, την αναγνώριση πεζών κ.α.
Εδώ να πούμε πως ουσιαστικά το Golf είναι μία αναβαθμισμένη εκδοχή του απερχόμενου και βασίζεται στα ίδια μηχανικά μέρη (πλατφόρμα, αναρτήσεις, μετάδοση, σύστημα διεύθυνσης) με κύρια προσθήκη το νέο TSI στα 1.500 κ.εκ.
Στην διάθεσή μας είχαμε για μία πρώτη επαφή την έκδοση με τον «χιλιάρη» TSI (σ.σ. για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε η ντίζελ έκδοση με το όμορφο χρώμα) για να θυμηθούμε ξανά για ποιο λόγο το 3-κύλινδρο μοτέρ θεωρείται ένα από τα καλύτερα και πιο δυνατά στα κυβικά του (και όχι μόνο αν αναλογισθούμε πόσο εύκολα κινεί και μεγαλύτερα μοντέλα όπως το Skoda Octavia). Πρόκειται για ένα σύνολο που ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του Golf με την ιδιαίτερα αποτελεσματική ανάρτηση (με την μαλακή ρύθμιση) που ισοπεδώνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και συνάμα διασφαλίζει κορυφαία ποιότητα κύλισης (για την κατηγορία).
Ολοκληρώνοντας να πούμε πως τον Μάιο αναμένεται η έκδοση 1.5 TSI με το νέο βενζινοκινητήρα (το Golf είναι το πρώτο μοντέλο που τον υποδέχεται) που αποδίδει 130 και 150 ίππους. Από μηχανολογική πλευρά έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς χρησιμοποιεί στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (μόνο η Porsche έχει VTG τούρμπο σε μοτέρ βενζίνης, στα ντίζελ έχει καθιερωθεί λόγω της χαμηλότερης θερμοκρασίας των καυσαερίων) και κύκλο Miller που επιτρέπει το πρόωρο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής (ουσιαστικά υπάρχει ένα overlapping με τις εξαγωγής) και την πτώση της πίεσης στον θάλαμο καύσης (κατά την κίνηση του εμβόλου προς τα κάτω) για χαμηλότερη θερμοκρασία συμπίεσης και βέλτιστη ογκομετρική απόδοση. Έτσι, επιτυγχάνεται και υψηλότερος βαθμός συμπίεσης (12,6:1) Επιπρόσθετα υπάρχει και λειτουργία cruising όπου όχι μόνο αποδεσμεύεται η μετάδοση, αλλά απενεργοποιείται εντελώς ο κινητήρας.
Αλλά για το νέο 1.5 TSI θα μιλήσουμε αρχές καλοκαιριού από την σχετική δοκιμή, ενώ στα μέσα (καλοκαιριού) αναμένεται και το εντυπωσιακό Arteon.
Νίκος Μαρινόπουλος
