Σύνδεση

Toyota

Toyota: «Θα είμαστε οι τελευταίοι που θα φτιάχνουμε κινητήρες»

Στο Japan Mobility Show 2025, ανάμεσα σε φουτουριστικές φόρμες και τεχνολογικά οράματα, η Toyota έστειλε ένα σαφές και σχεδόν προκλητικό μήνυμα: ο θερμικός κινητήρας δεν παραδίδει τα κλειδιά ακόμη.

Παρά την ηλεκτρική θύελλα που σαρώνει την αυτοκινητοβιομηχανία, η ιαπωνική εταιρεία επιμένει ότι η βενζίνη έχει ακόμη σφυγμό και μέλλον. Μάλιστα, φιλοδοξεί να είναι ο τελευταίος κατασκευαστής που θα παραδώσει το σκήπτρο των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Το νέο πρωτότυπο Corolla μπορεί να μοιάζει έτοιμο για αμιγώς ηλεκτρική εποχή, όμως η Toyota αποκαλύπτει ότι η εντυπωσιακή του αρχιτεκτονική μπορεί να υποστηριχθεί και από έναν μικρό βενζινοκινητήρα, κρυμμένο στο κοντό ρύγχος του.

Ο CTO της εταιρείας, Χιρόκι Νακαζίμα, το διατύπωσε χωρίς περιστροφές: «Η Toyota πρέπει να κατασκευάζει κινητήρες μέχρι το τέλος. Θέλω να είμαστε οι τελευταίοι». Μια δήλωση που δεν θυμίζει συναισθηματική νοσταλγία, αλλά στρατηγική επιμονή.

Η φιλοσοφία αυτή έχει βαθιές ρίζες: ο Άκιο Τογιόντα, σήμερα πρόεδρος, είχε υποστηρίξει ότι η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα δεν είναι μονοπάτι αποκλειστικά ηλεκτρικό.

Η εταιρεία επενδύει στην υβριδική τεχνολογία, στα συνθετικά καύσιμα και στην πρακτικότητα των συμβατικών κινητήρων, οι οποίοι, όπως σημειώνει ο επικεφαλής συστημάτων κίνησης Τακάσι Ουεχάρα, χαρίζουν όχι μόνο ανακύκλωση υλικών και ενεργειακή πυκνότητα, αλλά και συναίσθημα: «Τα ηλεκτρικά υψηλών επιδόσεων είναι σαν πυροτεχνήματα χωρίς ήχο. Τα βλέπεις, δεν τα νιώθεις».

Η Toyota παρουσίασε τον νέο τετρακύλινδρο 1.5 λίτρων με υβριδική υποστήριξη, μικρότερο σε όγκο και αποδοτικότερο από τον προκάτοχό του, προμηνύοντας μια συνέχιση της θερμικής ιστορίας αλλά με οικολογική σφραγίδα.

Είτε για λόγους πρακτικότητας είτε για καθαρό πάθος, το μήνυμα είναι αδιαπραγμάτευτο: ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν έχει πει την τελευταία του λέξη. Και η Toyota σκοπεύει να τον κρατήσει ζωντανό μέχρι τέλους.

Γιατί η Mercedes κάνει στροφή 180 μοιρών;

Mercedes-Benz

Οι Alfa Romeo Giulia και Stelvio παίρνουν παράταση ζωής  

Alfa Romeo

Το Honda Prelude επιστρέφει μετά από ¼ του αιώνα στην Ευρώπη

Featured

Audi TT RS4, το θηρίο που δεν μπήκε ποτέ στην παραγωγή

Audi