Σύνδεση

Volvo

Το Volvo XC40 Τ3 των 1.500 κυβικών είναι μια εξαιρετική πρόταση

Το πιο μικρό SUV της Volvo, το XC40, με τον πιο μικρό κινητήρα που είναι διαθέσιμο, τον τρικύλινδρο turbo βενζίνης των 1.500 κυβικών και βέβαια το πρώτο ερώτημα προκύπτει σχεδόν αυτόματα: αν πρέπει να κάνει κανείς συμβιβασμούς σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του. Το δεύτερο αποτελεί τη λογική συνέχεια: αν ναι πόσο μεγάλοι είναι αυτοί.

Ξεκινώντας από όσα αφορούν συνολικά το XC40 όπως όλες οι εκδοχές του έτσι και η εισαγωγική έχει να επιδείξει μια νεανική, δυναμική όσο και χαρακτηριστική εμφάνιση. Η οποία ναι μεν δείχνει ξεκάθαρα την προέλευσή του και την «οικογένεια» στην οποία ανήκει, ενώ ταυτόχρονα του εξασφαλίζει και μια δική του ιδιαίτερη υπόσταση.

Βασικό στοιχείο της τελευταίας η ιδιαίτερη διαμόρφωση της πίσω κολώνας, ενώ η επιλογή των Σουηδών για μια αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που εδώ φτάνει τα 211 χιλιοστά, είναι απόλυτα σωστή. Μιας και στην όλη εικόνα συμβάλλει γενικά και στη δημιουργία ενός πιο off road look.

Στο εσωτερικό η εικόνα του Τ3 δεν διαφοροποιείται σε τίποτα από αυτήν των πιο μεγάλων και πιο ακριβών XC40. Και η μεγάλη, αλα tablet οθόνη αφής του εξαιρετικού συστήματος infotainment Sensus υπάρχει στο κέντρο του ταμπλό και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και φυσικά το πλήρες πακέτο των πολύ καλών και αποτελεσματικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι και εδώ διαθέσιμο.

Ανάλογα με το εκάστοτε επίπεδο διαμορφώνεται και ο εξοπλισμός άνεσης και εξυπηρέτησης, που όμως είναι πλήρης ευθύς εξαρχής ενώ γενικά οι χώροι του μικρότερου SUV της Volvo είναι ικανοποιητικοί. Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους, χωρίς όμως και να διεκδικούν εύφημο μνεία.

Όπως προαναφέραμε η ειδοποιός διαφορά του XC40 T3 είναι ο κινητήρας του. Ο τρικύλινδρος των 1.500 κυβικών, μέλος της οικογένειας Drive-E, είναι ολοκαίνουργιος, ακολουθεί τη θερμοδυναμικά αποδοτικότερη λογική των 500 κυβικών ανά κύλινδρο και συνολικά ανήκει στα καλύτερα σύνολα με τρεις κυλίνδρους. Πολιτισμένος και δυνατός -156 ίπποι και 265 Nm- έρχεται ακουστικά στο προσκήνιο μόνο αν τον πιέσεις ψηλά -κάτι για το οποίο δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος. Φυσικά δεν υπάρχουν  ούτε κραδασμοί, ούτε συντονισμοί, ενώ αποδίδει ομαλά την ισχύ του σε όλη την κλίμακα λειτουργίας του και κυρίως στις μεσαίες στροφές. Αν με την ενασχόλησή του με το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο των 6 σχέσεων ο οδηγός τον διατηρεί σε αυτά τα πλαίσια έχει σαν bonus την αναλογικά χαμηλή κατανάλωση, την πολύ καλή απόκριση στο γκάζι και την καλή ελαστικότητα. Σχεδόν από το ρελαντί η τελευταία, ενώ απόλυτα ικανοποιητικές, με 0-100 σε 9,4 δεύτερα και τελική 200 χλμ./ ώρα είναι και οι επιδόσεις.

Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς το αποκλειστικά προσθιοκίνητο Τ3 είναι πολύ καλά στημένο και συμμετοχικό -κατά την άποψη μας το ΧC40 είναι το πιο «ζωντανό» και σπορ των SUV της Volvo- με καλό επίπεδο άνεσης και πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος και των κλίσεων στις στροφές από την ανάρτηση.

Αν κάπου φαίνεται ο μικρός του κυβισμός είναι μόνο ψηλά, όπου κάπου εκεί αρχίζουν και εξαντλούνται τα περιθώριά του. Όπως όμως προαναφέραμε δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος να εκβιαστεί η λειτουργία του εκεί.

Συνολικά λοιπόν η επιλογή του εισαγωγικού XC40 και για να απαντήσουμε στο αρχικό ερώτημα που θέσαμε δεν επιφέρει κανέναν μα κανέναν συμβιβασμό ουσίας. Ταυτόχρονα είναι μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορίας των premium SUV της συγκεκριμένης και ιδιαίτερα ανταγωνιστικής κατηγορίας. Όσο για τις τιμές του ξεκινούν από τις 30.400 ευρώ.

VOLVO XC40 T3
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.425×1.863×1.652 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.702 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 460- 1.336 λίτρα
Βάρος: 1.568 κιλά
Κινητήρας: 1.477 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 156 PS/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 265 Nm/ 1.850- 3.850 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,4”, 200 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 8,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 144 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 266 €
Τιμή: από 30.400 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4465″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

3s Σχόλια

1 Σχόλιο

  1. ΤΡΟΥΕΝΟ

    18/01/2019 στις 12:11

    Ακριβό αρκετά

  2. ΣΩΤΗΡΙΟΣ

    18/01/2019 στις 19:03

    Πολύ καλό εάν έβγαινε και με τετρακίνηση !!!!

  3. Χρήστος

    19/01/2019 στις 13:21

    Το έχω εδώ και ενα μήνα. Έχω δυο παρατηρήσεις που αφορούν στον κινητήρα.
    1. Κατά την εκκίνηση του, μετά από στάση,( πχ σε φανάρι) εμφανίζει κάπως πιο αυξημένο κραδασμό από ότι είχα συνηθίσει από αλλά αυτοκίνητα.
    2. Και πιο σοβαρό, είναι ότι μπορεί να σβήσει από ένα απλό σκορταρισμα και ενώ το αυτοκίνητο έχει ακόμα ικανοποιητική ταχύτητα. Πχ κατεβαίνεις με ταχύτητα στο κιβώτιο, μια μικρή κατηφόρα, πατώντας μόνο φρένο, αρχίζει να σκορτσαρει πολύ νωρίς και ενώ το αυτοκίνητο έχει αρκετή ταχύτητα, μπορεί να σου σβήσει. Είναι δύσκολο να το σώσεις με τον συμπλέκτη. Πρέπει από πολύ νωρίς να αντιδράσεις.
    Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να σε αφήσει εκτεθειμένο σε μια διασταύρωση, αν αργήσεις να πατήσεις συμπλέκτη.
    Χωρίς να είμαι ειδικός και για τα δύο πρέπει να φταίει η έλλειψη του 4 κυλίνδρου.
    Κατά τα αλλά είναι καταπληκτικό!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured