Η αυλαία πέφτει για το Honda Civic Type R στην Ευρώπη, με το μοντέλο-σημαία των Ιαπώνων να μην πληροί τις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές GSR2, που επιβάλλουν εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού από το 2025.
Η είδηση προκαλεί απογοήτευση στους φίλους των καθαρών οδηγικών απολαύσεων, αλλά η Honda δείχνει να ετοιμάζει ήδη τη «μετενσάρκωση» του Type R, και αυτή τη φορά, ενδεχομένως χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ο Tomoyuki Yamagami, επικεφαλής του πρότζεκτ για το νέο Prelude, δήλωσε σε βρετανικά μέσα ότι «το Type R μπορεί να είναι οτιδήποτε στο μέλλον, ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς».
Τόνισε ότι η ταυτότητα του μοντέλου δεν εξαρτάται από τούρμπο ή VTEC, αλλά από το πώς μετουσιώνει τη δυναμική οδήγηση. Το Type R, δηλαδή, δεν είναι ένας κινητήρας, είναι μια εμπειρία.
Η άποψη αυτή συνδέεται με τις αποκαλύψεις της Honda στη φετινή CES, όπου έγινε αναφορά στην πιθανή ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού Type R.
Ο Toshihiro Akiwa, υπεύθυνος του τμήματος BEV της εταιρείας, τόνισε πως στόχος δεν είναι απλώς η ισχύς. Η νέα εποχή απαιτεί να μεταφραστούν ήχοι, κραδασμοί και επιτάχυνση σε ηλεκτρικούς όρους, χωρίς να χαθεί η «ψυχή» που έκανε το Type R μύθο.
Το τεχνολογικό υπόβαθρο για αυτή τη μετάβαση φαίνεται να ετοιμάζεται ήδη. Η Honda θα λανσάρει δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα, ένα sedan και ένα SUV, βασισμένα στη νέα πλατφόρμα «0 Series» που αναμένεται από το 2026.
Αυτή θα μπορεί να υποστηρίξει ισχύ έως και 480 ίππων, αφήνοντας περιθώριο για δυναμικές εκδόσεις με το σήμα Type R.
Ενώ λοιπόν το Civic Type R αποσύρεται από την ευρωπαϊκή σκηνή, η Honda δεν το θεωρεί το τέλος, αλλά το πέρασμα σε μια νέα εποχή.
Το σήμα Type R μπορεί να επιστρέψει ως ηλεκτρικό, υβριδικό ή σε άλλη μορφή, αλλά πάντα με έναν στόχο: να προσφέρει καθαρόαιμη οδηγική συγκίνηση.
Το ερώτημα δεν είναι αν το Type R θα ζήσει, αλλά πώς. Και οι Ιάπωνες φαίνεται να κρατούν ήδη στα χέρια τους το επόμενο κεφάλαιο ενός θρύλου.
