Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το πολυτάλαντο Toyota Yaris Hybrid των 116 ίππων

Αν υπάρχει ένα μοντέλο που έχει αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην κατηγορία Β, αυτή των υπερ-μίνι δηλαδή, αυτό είναι το Toyota Yaris. Από την πρώτη του εμφάνιση στα τέλη των ‘90s έως τώρα το ιαπωνικό hatchback δεν έπαψε να εξελίσσεται, να βελτιώνεται και να κερδίζει την εμπιστοσύνη των οδηγών. Και η υβριδική του έκδοση, εδώ και χρόνια, αποτελεί σημείο αναφοράς για όσους αναζητούν πολύ καλή οικονομία καυσίμου, χαμηλές εκπομπές ρύπων και αστική ευελιξία χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα.

Στη σημερινή του μορφή, το Yaris Hybrid διαθέτει την 5η γενιά του υβριδικού συστήματος κίνησης της Toyota, μια τεχνολογία που η ιαπωνική εταιρεία εξελίσσει αδιάκοπα για πάνω από δύο δεκαετίες. Ο συνδυασμός του 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα των 1.500 κυβικών με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 116 ίππους, που εξασφαλίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δεύτερα, τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα).

Ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι όμως τα νούμερα της μέσης κατανάλωσης, που μπορούν εύκολα να κρατηθεί κάτω από τα 5,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες. Φυσικά ανάλογα χαμηλές είναι και οι εκπομπές CO₂, ενώ ως υβριδικό μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο.

Μάλιστα μέσα στην πόλη το Yaris κινείται συχνά πυκνά ηλεκτρικά, ενώ ξεχωρίζει με την ευελιξία αλλά και την ευκολία οδήγησής του, στοιχείο που χαρακτηρίζει γενικά τα μοντέλα της Toyota.

Στην ευκολία αυτή συμβάλλει και το αυτόματο κιβώτιο e-CVT, που διακρίνεται για την καλή του συνεργασία με το κινητήριο σύνολο και για τη συμβολή του στο συνολικά πολιτισμένο χαρακτήρα του μικρού Toyota.   

Κάτι που ενισχύεται τόσο από το σχετικά χαμηλό με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας επίπεδο θορύβου αλλά και την ποιότητα της κύλισής του. Όσο για την οδηγική του συμπεριφορά δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις: είναι προβλεπόμενη και ασφαλής, με σχετικά περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και καλό έλεγχο του αμαξώματος από την ανάρτηση.

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως ακόμα και στα μεγάλα ταξίδια οδηγός και επιβάτες δεν θα κουραστούν και δεν θα ταλαιπωρηθούν.

Στο εσωτερικό, η Toyota έχει πετύχει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην εργονομία, την ποιότητα και την τεχνολογία. Οι χώροι, χωρίς να διεκδικούν εύφημη μνεία ειδικά για όσους κάθονται πίσω, επαρκούν για τέσσερις ενήλικες, ενώ το πορτμπαγκάζ των 286 λίτρων είναι ικανοποιητικό, πάντα με τα δεδομένα της κατηγορίας.

Πάνω από αυτά είναι η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο διάκοσμο και το φινίρισμά τους, ενώ όλες οι εκδόσεις διαθέτουν το πλήρες ασφαλείας Toyota Safety Sense, με συστήματα όπως Adaptive Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, διατήρηση λωρίδας και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Εξελιγμένο είναι και το σύστημα infotainment, με όλες τις λειτουργίες του να ελέγχονται από τη μεγάλη οθόνη αφής των 9,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. 

Ένα από τα πιο ισχυρά χαρτιά των μοντέλων της Toyota και κατά συνέπεια και του Yaris στην ελληνική αγορά είναι το πρόγραμμα εγγυήσεων της Toyota**. Με την ονομασία Toyota Relax η διάρκεια της εγγύησης μπορεί να επεκταθεί έως και τα 10 χρόνια ή τα 185.000 χιλιόμετρα, αρκεί το αυτοκίνητο να συντηρείται σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο της μάρκας. Πρόκειται για μια από τις πιο γενναιόδωρες καλύψεις της αγοράς, που προσφέρει πραγματική ηρεμία στον ιδιοκτήτη και ενισχύει ακόμη περισσότερο την αξία μεταπώλησης.

Συμπερασματικά, το Yaris Hybrid των 116 ίππων, που κοστίζει από 21.190 ευρώ, είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μικρά αυτοκίνητα που μπορεί να αποκτήσει κανείς σήμερα. Οικονομικό, άνετο, τεχνολογικά προηγμένο και με κορυφαία υποστήριξη από της Toyota, δείχνει ξεκάθαρα γιατί η ιαπωνική εταιρεία εξακολουθεί να πρωτοπορεί στην υβριδική τεχνολογία. Και με την πέμπτη γενιά του συστήματος της να αποδεικνύει πως αυτός ο τρόπος εξηλεκτρισμού μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα από την οικονομία καυσίμου και τη μείωση της εκπομπής ρύπων.

Suzuki: Το Vitara ανανεώθηκε – Πόσο κοστίζει

Featured

H BMW θα επιμείνει στους εμβληματικούς σπορ κινητήρες της

BMW

Audi TT Moment 2.0: Ο διάδοχος του ΤΤ με καρδιά από… Porsche

Audi

Νέα Corvette E-Ray: Υβριδική, τετρακίνητη και… αθόρυβη!

Chevrolet