Σύνδεση

Cupra

Τα μελλοντικά Cupra θα είναι σαν το Tindaya

To Tindaya που παρουσίασε η Cupra στο Μόναχο είναι ένα εντυπωσιακό concept που επιχειρεί να απεικονίσει ο μέλλον της ισπανικής μάρκας τόσο σε επίπεδο σχεδίασης όσο και τεχνολογίας.

Με μήκος 4,72 μέτρων είναι μεγαλύτερο από το Terramar και δείχνει πως η Cupra σκέφτεται ήδη την είσοδο σε πιο μεγάλες κατηγορίες, ίσως ακόμη και μελλοντικά για την αγορά των ΗΠΑ, όπου το λανσάρισμα έχει μετατεθεί για μετά το 2030. Έτσι το κουπέ SUV Tindaya ίσως αποτελεί ένα πρώτο δείγμα γραφής για το πιθανό νέο κορυφαίο μοντέλο της μάρκας.

Η σχεδιαστική γλώσσα της Cupra εξελίσσεται με προσοχή, διατηρώντας γνώριμα στοιχεία αλλά και εισάγοντας νέες ιδέες. Στο αιχμηρό εμπρός μέρος  υπάρχουν κάθετες λωρίδες LED ως φώτα ημέρας, ενώ οι κύριοι προβολείς είναι κρυμμένοι σε μαύρη μάσκα. Τo concept πάντως δεν έχει προβολείς αλλά οθόνη που προβάλλει animations.

Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι τεράστιες ζάντες των 23 ιντσών, ενώ οι πόρτες που ανοίγουν ανάποδα και η απουσία μεσαίας κολώνας είναι στοιχεία που δύσκολα θα φτάσουν στην παραγωγή. Η οροφή διαθέτει ένα στοιχείο σχήματος Υ που παραπέμπει σε σπονδυλική στήλη, ενώ στο πίσω μέρος το φωτεινό LED πάνελ αποκτά τρισδιάστατη μορφή, με τα γράμματα CUPRA και το όνομα Tindaya να πλαισιώνουν το φωτιζόμενο, όπως και μπροστά, λογότυπο.  

Το εσωτερικό είναι διαμορφωμένο για τέσσερις επιβάτες με ανεξάρτητα καθίσματα που δείχνουν να αιωρούνται, καθώς είναι στερεωμένα πάνω στην κεντρική κονσόλα που εκτείνεται μέχρι τον χώρο αποσκευών. Η φιλοσοφία της Cupra συνοψίζεται στο «No Drivers. No Cupra», με τον οδηγό να βρίσκεται στο επίκεντρο. Το τιμόνι χωρίς στεφάνη είναι εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό αλλά και το gaming, ενώ μια καμπύλη οθόνη παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων παρέχοντας όλες τις κρίσιμες πληροφορίες.

Πρόσθετες ενδείξεις προβάλλονται σε μια λεπτή λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ -κάτι ανάλογο με αυτό που υπάρχει στη νέα BMW iX3- ενώ εντυπωσιάζει η  απουσία μεγάλης οθόνης αφής στο κέντρο.

Στη θέση της, το κύριο μέσο αλληλεπίδρασης είναι ένα κρυστάλλινο «Juwel» στην κονσόλα, το οποίο λειτουργεί σαν χειριστήριο και επιτρέπει την επιλογή τριών διαφορετικών προγραμμάτων: το «immersive» που μειώνει τις ενδείξεις, το «driving experience» που δίνει έμφαση στις επιδόσεις και το «connected experience» που συνδέει το αυτοκίνητο με το Cupra Tribe και πιθανόν με υπηρεσίες κατά μήκος της διαδρομής.

Η τεχνολογική βάση του Tindaya είναι η νέα πλατφόρμα SSP του ομίλου Volkswagen, που υποστηρίζει τόσο αμιγώς ηλεκτρικά όσο και plug-in υβριδικά. To πρωτότυπο κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση 365 kW ή 496 ίππων. Τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 4,1 δεύτερα, επίδοση που το καθιστά το πιο γρήγορο Cupra έως τώρα -έστω και θεωρητικά.

Η μπαταρία, χωρίς να ανακοινώνονται λεπτομέρειες, εξασφαλίζει 300 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Παράλληλα, ένας κινητήρας 1.5 TSI λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για την παραγωγή ρεύματος, χωρίς να κινεί άμεσα τους τροχούς, αυξάνοντας έτσι τη συνολική αυτονομία σε πάνω από 1.000 χιλιόμετρα.

Η ονομασία Tindaya προέρχεται από το ομώνυμο ηφαίστειο στη Φουερτεβεντούρα, με τη διχρωμία του αμαξώματος να αποτυπώνει τη σύνδεση με τη φύση: σκούρο γκρι εμπρός που συμβολίζει τον Ατλαντικό και μπεζ πίσω που αναπαριστά τη γη και τα βουνά.

Επιπλέον, πάνω από τους πίσω τροχούς και στο πίσω μέρος έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένα υλικά που θυμίζουν ανθρακόνημα, επιβεβαιώνοντας τη βιώσιμη διάσταση του project.

Το αν το Tindaya περάσει στη γραμμή παραγωγής δεν είναι ακόμη σαφές, όμως η Cupra δείχνει τις προθέσεις της: να ανεβάσει τον πήχη σε επιδόσεις, τεχνολογία και αισθητική, διατηρώντας τον οδηγό στο κέντρο της εμπειρίας.

Suzuki: Το Vitara ανανεώθηκε – Πόσο κοστίζει

Featured

H BMW θα επιμείνει στους εμβληματικούς σπορ κινητήρες της

BMW

Audi TT Moment 2.0: Ο διάδοχος του ΤΤ με καρδιά από… Porsche

Audi

Toyota Yaris Hybrid 130: Πιο δυνατό αλλά εξίσου οικονομικό

Featured