Πέρασαν ήδη 8 χρόνια από τότε που η Tesla παρουσίασε το Roadster της 2ης γενιάς, ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο που υποτίθεται πως θα έθετε νέα στάνταρ στις επιδόσεις και θα σίγαζε τους σκεπτικιστές της ηλεκτροκίνησης. Από τότε όμως, οι ισορροπίες έχουν αλλάξει και οι ανταγωνιστές έχουν προχωρήσει πολύ πιο γρήγορα, αφήνοντας το Roadster να μοιάζει περισσότερο με μακρινή υπόσχεση παρά με πραγματικό προϊόν.
Στο μεταξύ, η Tesla λάνσαρε το Cybertruck, ανανέωσε τα Model 3 και Model Y και υποσχέθηκε –πολλές φορές– το περίφημο «πλήρες αυτόνομο σύστημα οδήγησης» (Full Self-Driving). Το Roadster, αντιθέτως, παρέμεινε στα χαρτιά, μετατρεπόμενο σχεδόν σε… θρύλο της Silicon Valley. Σύμφωνα όμως με τον επικεφαλής σχεδίασης της εταιρείας, Franz von Holzhausen, το project δεν έχει εγκαταλειφθεί αλλά καθυστέρησε «με στυλ».
Μιλώντας στο podcast Ride the Lightning, ο von Holzhausen επιβεβαίωσε πως η Tesla εξακολουθεί να σχεδιάζει μια θεαματική παρουσίαση του Roadster μέσα στο 2025 -την ίδια που ο Elon Musk είχε χαρακτηρίσει «την πιο επική όλων των εποχών».
Με πάνω κάτω 10 εβδομάδες να απομένουν μέχρι το νέο έτος, ο χρόνος πιέζει, ωστόσο ο σχεδιαστής εμφανίστηκε αισιόδοξος. Όταν ρωτήθηκε πότε θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις, απάντησε χαρακτηριστικά: «Οπωσδήποτε μέσα στα επόμενα δύο χρόνια». Αν τηρηθεί αυτό το χρονοδιάγραμμα, τότε οι πρώτοι πελάτες ίσως δουν το Roadster τους στα τέλη του 2027.
Οι υποσχέσεις της Tesla για το Roadster πάντως παραμένουν εντυπωσιακές με 0–100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από δύο δεύτερα, τελική ταχύτητα πάνω από 400 χλμ./ώρα και αυτονομία έως και 1.000 χιλιόμετρα. Ο Elon Musk είχε μάλιστα αφήσει να εννοηθεί πως η κορυφαία έκδοση θα διαθέτει «πυραυλική προώθηση» της SpaceX, κάτι που αν μη τι άλλο κρατά το ενδιαφέρον ζωντανό.
Το ερώτημα είναι κατά πόσο όλα αυτά μπορούν να πραγματοποιηθούν. Η Tesla έχει μακρά ιστορία υπερβολικών υποσχέσεων και συνεχών καθυστερήσεων. Το Cybertruck, για παράδειγμα, έφτασε στην παραγωγή με μικρότερη αυτονομία και υψηλότερη τιμή από ό,τι είχε αρχικά ανακοινωθεί. Κάτι παρόμοιο έχει συμβεί και με άλλα projects της εταιρείας, καθιστώντας κάθε νέο «χρονοδιάγραμμα» περισσότερο ευχή παρά δέσμευση.
Παρά τις απόλυτα δικαιολογημένες επιφυλάξεις, ο von Holzhausen επιμένει πως η αναμονή θα αξίζει. Αν τελικά το Roadster καταφέρει να είναι όπως περιγράφεται, θα είναι αναμφίβολα μια δήλωση πρωτοπορίας για την Tesla. Αν πάλι όχι ακόμα μια αθετημένη υπόσχεση της αμερικανικής μάρκας και του Elon Musk.




