Μετά το πολυσυζητημένο “διαζύγιο” της ΤAG Heuer με την ομάδα της McLaren (ένας γάμος που κρατούσε από την δεκαετία του 1980 για τα μάτια της Red Bull), μια άλλη σπουδαία εταιρία ρολογιών, η Richard Miller, συνεργάζεται με την αγγλική ομάδα. Και έφτιαξε ένα ρολόι το οποίο είναι πραγματικά ένα επίτευγμα στην ιστορία της ωρολογοποιίας, με το ανάλογο κόστος φυσικά: πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια.
Πρόκειται για το “RM 50-03 Tourbillon Split Ceconds Chronograph Ultralight McLaren F1” (μεγάλο όνομα αλλά υπάρχει και λόγος φυσικά…), το οποίο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Υψηλής Ωρολογοποιίας (κάτι σαν την έκθεση της Γενεύης για τα αυτοκίνητα) και εντυπωσίασε τους πάντες.
Για τους γνωρίζοντες χρησιμοποιεί έναν απίστευτα εξελιγμένο μηχανισμό turbillon τον οποίο συναντάμε μόνο σε πολύ ακριβά και σπάνια μοντέλα, και στόχο έχει την μεγαλύτερη δυνατή μηχανική ακρίβεια στην μέτρηση του χρόνου. Υπάρχει χρονογράφος για να μετρά το γυρολόγιο στις πίστες, και διάφοροι μηχανισμοί για να εξασφαλίζουν αυτονομία λειτουργίας 70 ωρών αλλά και να απομονώνουν το ρολόι από τις κρούσεις ή τις απότομες κινήσεις.
Ολόκληρος ο μηχανισμός του ρολογιού που βλέπουμε στις φωτογραφίες ζυγίζει μόλις 7 γραμμάρια και το ρολόι στο σύνολο του μόλις 40 γραμμάρια, όσο περίπου και ένα αβγό. Για να γίνε τόσο ελαφρύ, η εταιρία χρησιμοποίησε τιτάνιο, carbon fiber, και ένα νέο υλικό το graphene.
Το τελευταίο είναι έξι φορές ελαφρύτερο και 200 φορές πιο δυνατό από το ατσάλι και είναι ένα ειδικό υλικό νανοτεχνολογίας, το οποίο ανακαλύφθηκε το 2004 στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ δίνοντας στους καθηγητές που το βρήκαν το Νόμπελ Φυσικής.
Το ρολόι της Mille επαναφέρει το όνομα της McLaren στην υψηλή ωρολογοποιία αν και όπως ανακοινώθηκε θα κατασκευαστού μόνο 75 από αυτά, τα οποία θα συνοδεύονται από ένα μονοθέσιο της Mc-Laren MP4-32 των Αlonso και Vandoorne που θα οδηγήσουν στο πρωτάθλημα του 2017 (σε κλίμα 1:5 βέβαια…).
Τα ρολόγια της εταιρίας πωλούνται γύρω στα 100.000 δολάρια, ενώ αυτά με μηχανισμό turbilllon φθάνουν στο μισό εκατομμύριο. Το RM 50-03 θα ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο δολάρια, περίπου όσο κοστίζει και το υπεραυτοκίνητο P1 Hybrid της ΜcLaren. Εσεις -λέμε τώρα…- τι από τα δύο θα διαλέγατε;
Παναγιώτης Τριτάρης
