«Μόλις η αγορά είναι έτοιμη να το αποδεχθεί τότε η Renault θα παρουσιάσει μια έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου Eolab». Αυτά είπε πρόσφατα ο επικεφαλής της γαλλικής εταιρείας Jerome Stoll στο Automotive News, κάτι που σημαίνει πως το Eolab θα αρχίσει να πωλείται κανονικά όταν και οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να δώσουν κάτι παραπάνω προκειμένου να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο πιο οικονομικό και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Σήμερα τα ηλεκτρο- υβριδικά δεν αποτελούν ούτε καν το 1% των πωλήσεων, νούμερο που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις προβλέψεις, ενώ κατασκευαστές που έχουν στη γκάμα τους τέτοια μοντέλα αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα με τη διάθεση τους. Όπως για παράδειγμα η Chevrolet με το Volt, όπως γράψαμε.
Το Renault Eolab πάντως, που παρουσιάστηκε πέρυσι στο Παρίσι ποντάρει και στο χαμηλό του βάρος, που χάρη στην εκτενή χρήση υλικού που συνδυάζει αλουμίνιο με μαγνήσιο και ανθρακόνημα δεν ξεπερνά τα 955 κιλά. Το σύστημα πρόωσής του αποτελείται από ένα 3κύλινδρο σύνολο βενζίνης 1.000 κυβικών με 75 ίππους, έναν ηλεκτροκινητήρα 68 ίππων και μια μπαταρία 6,7 kWh, που εξασφαλίζει καθαρά ηλεκτρική κίνηση για περίπου 70 χιλιόμετρα. Όσο για την επίσημη μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά το 1 λίτρο για κάθε 100 χιλιόμετρα.
Γιάννης Σκουφής
