Η Bertone είναι μια από τις θρυλικές καροσερίες της Ιταλίας και έχει υπογράψει μερικά από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης: από το NSU Sport-Prinz και το Citroën XM, μέχρι το Fiat X1/9, το Lancia Stratos και βέβαια την αξεπέραστη Lamborghini Miura.
Κι όμως, παρά την αίγλη του παρελθόντος, στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας η Bertone οδηγήθηκε σε οικονομικό αδιέξοδο. Το 2014 κηρύχθηκε σε πτώχευση, και παρότι η επωνυμία αναβίωσε πρόσφατα, δεν βρίσκεται πλέον στα χέρια της οικογένειας Bertone.
Πριν χαθεί οριστικά από το προσκήνιο, η εταιρεία πρόλαβε να ολοκληρώσει μια τελευταία δημιουργία: το Bertone Nuccio, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2012 ως στατικό μοντέλο και λίγους μήνες αργότερα, πλήρως λειτουργικό, στην έκθεση του Πεκίνου.
Το όνομά του αποτίνει φόρο τιμής στον Nuccio Bertone, γιο του ιδρυτή της εταιρείας Giovanni και καθοριστική φυσιογνωμία στη διαμόρφωση της ταυτότητας του στούντιο. Μετά τον θάνατό του, η σύζυγός του κράτησε την εταιρεία ενεργή για λίγα ακόμη χρόνια, μέχρι το τέλος. Το Nuccio είναι το τελευταίο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και φέρει αποκλειστικά το όνομα Bertone, χωρίς να συνδέεται με κάποιον κατασκευαστή.
Ο σχεδιασμός του είναι απόλυτα πιστός στο ριζοσπαστικό πνεύμα της εταιρείας. Ξεκάθαρα επηρεασμένο από το εμβληματικό Stratos Zero του 1970, το Nuccio υιοθετεί μια υπερβολική σφηνοειδή φόρμα, με αιχμηρές ακμές, τριγωνικές εισαγωγές αέρα και μια φιλοσοφία που παραπέμπει σχεδόν σε οργανισμό της φύσης σε φάση επίθεσης. Στο εσωτερικό του, η εικόνα είναι σαφώς πιο λειτουργική: λιτές γραμμές, αναλογικά όργανα και μια αναλογικά αυστηρή γλώσσα σχεδίασης.
Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που αναδεικνύει η RM Sotheby’s είναι τα… εμπρός φώτα φρένων, τα οποία κατά την επιβράδυνση γίνονται μπλε προκειμένουν να προειδοποιούν τους πεζούς -λεπτομέρεια που προκαλεί απορίες αλλά και ενδιαφέρον.
Κάτω από το αμάξωμα υπάρχει μια… Ferrari F430, καθώς έχει δώσει το πλαίσιο, τον ατμοσφαιρικό V8 των 4.300 κυβικών με τους 480 ίππους, το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων, τους προβολείς και την ανάρτηση.
Το Nuccio δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των 100 χρόνων από την ίδρυση της Bertone, με τον τότε επικεφαλής σχεδιασμού Michael Robinson να επιχειρεί να μεταφράσει το εικονικό design της Stratos Zero στο σήμερα. Η διαδικασία, από το πρώτο σκίτσο μέχρι το πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο, διήρκεσε μόλις τρεισήμισι μήνες και ολοκληρώθηκε στο Τορίνο.
Μετά την εμφάνισή του σε Γενεύη, Πεκίνο και στο Concorso Italiano των ΗΠΑ, το μοναδικό αυτό κομμάτι ιστορίας έμεινε στα χέρια της Bertone μέχρι την πτώχευση.
Σήμερα το Nuccio πωλείται εκ νέου μέσω της RM Sotheby’s, με την τελική του τιμή να εκτιμάται μεταξύ 400.000 και 500.000 ευρώ. Το οδόμετρο δείχνει περίπου 29.000 χιλιόμετρα -τα πιο πολλά από την εποχή που ήταν μια ακόμα F430.
