Μεταξύ των μοντέλων της Mazda που δεν έχουμε δει στη χώρα μας, λόγω της επίσημης απουσίας της μάρκας από την ελληνική αγορα, είναι η τελευταία γενιά του θρυλικού ρόουντστερ της, του MX-5.
Το οποίο, όπως έχουμε γράψει, έχει πολλά κοινά με τα Fiat και Abarth 124, έχει και έκδοση targa με την επωνυμία RF και κινείται από δύο τετρακύλινδρους βενζίνης 1.500 και 2.000 κυβικών. Ο βασικός αποδίδει 130 ίππους και ο πιο μεγάλος 160, μέχρι στιγμής. Και λέμε μέχρι στιγμής, καθώς για τα μοντέλα του 2019 και εκτός απροόπτου θα παρουσιαστεί μια αισθητά πιο ισχυρή εκδοσή του, με 181 ίππους.
Η αύξηση της απόδοσης θα επιτευχθεί με τη χρήση πιο ελαφριών πιστονιών και μπιελών καθώς και ενός νέος στροφαλοφόρου. Ταυτόχρονα θα μεγαλώσουν και οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, ενώ θα χρησιμοποιηθεί και ένας σφόνδυλος διπλής μάζας προκειμένου να μειωθεί το επίπεδο του θορύβου και να περιοριστούν οι κραδασμοί αλλά και να γίνει καλύτερη διαχείριση της ισχύος.
Κατά τα άλλα ο εξοπλισμός θα περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα υποβοήθησης πέδησης της Mazda, με την επωνυμία Smart City Brake.
Γιάννης Σκουφής
