Αν κάτι μπορεί να προσάψει κανείς στην τελευταία γενιά του ρόουντσερ της Mazda, του ΜΧ-5, είναι οι μόλις 160 ίπποι της κορυφαίας έκδοσής του. Αυτό πάντως είναι κάτι που αναμένεται να αλλάξει άμεσα μιας και η Mazda ανακοίνωσε πως το δίλιτρο σύνολό του ανέβηκε στους 184 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. Προκειμένου να επέλθει αυτή η αύξηση ο τετρακύλινδρος έχει πιο ελαφριά έμβολα και πιστόνια για να ανεβαίνει πιο ψηλά -ο προκατοχός του αποδίδει όπως είπαμε τους 160 ίππους του στις 6.000 σ.α.λ. Ταυτόχρονα «αναπνέει» και καλύτερα μέσω μεγαλύτερης πεταλούδας και βαλβίδων εισαγωγής αυξημένης διαμέτρου. Παράλληλα η πιο μεγάλη διάμετρος της εξαγωγής την καθιστά πιο ελεύθερη, ενώ η καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση θα μειώνει τις εκπομπές ρύπων του.
Η αναβάθμιση του κινητήρα συνδυάζεται με πιο μαλακά σινεμπλόκ στον πίσω άξονα και με ένα καλύτερο σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, ενώ θα υπάρχουν και κάποιες αισθητικές αλλαγές (πολύ) περιορισμένης έκτασης, καθώς και αναβάθμιση των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας.
Γιάννης Σκουφής
