Εντάξει, είπαμε να αντιγράφουν, αλλά να τα κάνουν και τελείως ίδια; Στη φωτογραφία μας βλέπετε το Range Rover Evoque και την κινέζικη κόπια του, το Land Wind E32. Μπορείτε να ξεχωρίσετε ποιο είναι ποιο;
Δύσκολα ομολογουμένως, καθώς το κινέζικο E32 αριστερά είναι σχεδόν φωτοτυπία του Range Rover Evoque δεξιά, ενώ φαίνεται ότι άρεσαν πολύ και οι λεπτομέρειες του τελευταίου, οπότε είπαν δεν τις αντιγράφουμε κι αυτές; Η συνέχεια πάντως μπορεί να είναι και έναν ινδο- κινεζικός πόλεμος στα δικαστήρια, μιας και η Land Rover μαζί με τη Jaguar ανήκουν στον ινδικό όμιλο της Tata…
Όσο για τo όνομα Land Wind υπάρχει πιθανότητα να σας ακούγεται οικείο και έτσι είναι μιας και το Jiangling Landwind (εδώ το Landwind είναι το όνομα του μοντέλου και όχι η μάρκα) ήταν το πρώτο κινέζικο αυτοκίνητο που ήρθε στη χώρα μας. Πρόκειται για ένα τζιπ που ήταν υβρίδιο του αμαξώματος του Opel Frontera της 2ης γενιάς και του συστήματος μετάδοσης μιας πιο παλιάς (μιλάμε για το 2006) έκδοσης του Mitsubishi Pajero και είχε το χαρακτήρα μηχανής του χρόνου, μιας και δεν σε γύρισε 10 με 15 χρόνια πίσω, τότε που τα μοντέλα από τα οποία δανειζόταν ήταν καινούργια, αλλά άλλα τόσα με τραγική ποιότητα κατασκευής και οδική συμπεριφορά στο περίπου. Παράλληλα ένα ζελεδάκι, το γνωστό γλύκισμα, είχε να επιδείξει μεγαλύτερη ακαμψία από το πλαίσιο του Jiangling. Το Landwind όπως εμφανίστηκε έτσι και εξαφανίστηκε, αθόρυβα και φυσικά από τότε φαινόταν γιατί τα κινέζικα μοντέλα δεν έχουν μέλλον στην Ευρώπη…
Γιάννης Σκουφής
