Η Volkswagen αντιμετωπίζει νέα αναταραχή στο στρατηγικό της πλάνο, καθώς η πολυαναμενόμενη ηλεκτρική έκδοση του Golf καθυστερεί σημαντικά.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg, η έναρξη παραγωγής του e-Golf θα μετατεθεί περίπου εννέα μήνες αργότερα, εξαιτίας οικονομικών περιορισμών και εμπλοκών στην αναβάθμιση του εργοστασίου στο Wolfsburg.
Το σχέδιο προέβλεπε πλήρη αναδιάρθρωση του ιστορικού εργοστασίου, ώστε να προσαρμοστεί στη νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων. Ωστόσο, οι τεράστιες δαπάνες για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής παραγωγής κρίθηκαν μη βιώσιμες στο τρέχον δημοσιονομικό πλαίσιο.
Έτσι, η επένδυση μετατίθεται για μεταγενέστερη περίοδο, με άμεση συνέπεια την καθυστέρηση όχι μόνο του Golf αλλά και του ηλεκτρικού T-Roc.
Η συμφωνία που είχε κλειστεί πέρυσι ανάμεσα στη διοίκηση και τα εργατικά συνδικάτα προέβλεπε τη μεταφορά της παραγωγής του σημερινού Golf με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο Μεξικό από το 2027, ενώ το Wolfsburg θα επικεντρωνόταν σε EV.
Το πλάνο στόχευε σε εξοικονόμηση 4 δισ. ευρώ ετησίως, ώστε η VW να αντεπεξέλθει στην κάμψη πωλήσεων στην Κίνα και στη χαλάρωση της ζήτησης ηλεκτρικών στην Ευρώπη.
Η καθυστέρηση, όμως, προσφέρει στους Κινέζους ανταγωνιστές -με αιχμή του δόρατος την BYD- πολύτιμο χρόνο για να ενισχύσουν την παρουσία τους στη Γηραιά Ήπειρο. Εκείνοι έχουν ήδη κερδίσει έδαφος προσφέροντας φθηνότερα ηλεκτρικά, την ώρα που οι Ευρωπαίοι παλεύουν με υψηλά κόστη παραγωγής.
Η VW φιλοδοξεί να αντεπιτεθεί με τέσσερα νέα, προσιτά EV που θα λανσαριστούν από το 2026 με τιμή εκκίνησης περί τα 25.000 ευρώ. Οι πρώτες εικόνες παρουσιάστηκαν ήδη στο σαλόνι αυτοκινήτου του Μονάχου, ωστόσο η αναβολή του Golf δημιουργεί σκιά στην αισιοδοξία.
Την ίδια στιγμή, το εργοστάσιο Wolfsburg βιώνει τεχνικά προβλήματα, βλάβες εξοπλισμού και αυξημένη ένταση μεταξύ εργαζομένων.
Η παραγωγή υπολείπεται κατά χιλιάδες μονάδες την εβδομάδα, ενώ οι βάρδιες νυχτερινές και Σαββατοκύριακου δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Το τελικό πλάνο προϋπολογισμού 2026-2030, ύψους 160 δισ. ευρώ, θα κρίνει πόσα χρήματα θα κατευθυνθούν για επισκευές στο εργοστάσιο και πόσα για νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
