To μονοκόκ πλαίσιο του αυτοκινήτου της Yamaha θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ιδιαίτερο γιατί έχει πολύ ανθρακόνημα, κάτι που ισχύει βεβαίως, αλλά αυτό που το κάνει ενδιαφέρον είναι ότι έχει σχεδιαστεί από το στούντιο του Gordon Murray. Του γκουρού της Φόρμουλα 1 και του ανθρώπου έχει σχεδιάσει το για πολλούς πιο σημαντικό σούπερ σπορ μοντέλο, τη McLaren F1.
Πριν από δύο χρόνια λοιπόν ο Murray παρουσίασε στο Τόκιο και πάλι το iStream –στο οποίο βασιζόταν το Motiv.E της Yamaha και πάλι- την άποψή του για ένα αυτοκίνητο πόλης που όπως έλεγα και ο ίδιος διάθετε «…το πρώτο πλαίσιο για αυτοκίνητο από ανθρακονήματα με προσιτό οικονομικά κόστος και τεχνογνωσία από την Φόρμουλα 1». Το ίδιο πλαίσιο έρχεται τώρα για άλλη μια φορά στο προσκήνιο στο Yamaha Sports Ride.
Στα 2 αυτά χρόνια που μεσολάβησαν η βρετανική εταιρία αντικατέστησε το βασικό υλικό του αμαξώματος που ήταν το φάιμπερ-γκλας (υαλόνημα) αλλά και το χωροδικτύωμα αλουμινίου από ανθρακόνημα. Για την ακρίβεια από ανθρακόνημα τύπου σάντουιτς, με φύλλα που είναι κολλημένα μεταξύ τους με μια ρητίνη –περίπου όπως η τεχνική CFRP που χρησιμοποιείται στη BMW i3.
Το μεγάλο πλεονέκτημα της τεχνολογίας iStream είναι το μικρό βάρος και το χαμηλό, για αυτοκίνητο με εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος, κόστος κατασκευής με την εταιρεία να δηλώνει πως μπορεί να υποστηρίξει την παραγωγή 1.000 έως 350.000 πλαισίων το χρόνο.
Γιάννης Σκουφής
