Μία αναπάντεχη αλλαγή στην κορυφή των πωλήσεων στην Ευρώπη έγινε μέσα στον Ιούλιο που πέρασε, καθώς στην πρώτη θέση βρέθηκε το Dacia Sandero αφήνοντας πίσω του το VW Golf και τρίτο το Toyota Yaris.
Oι συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έπεσαν στις 967.830 μονάδες από το 1,27 εκατομμύριο μονάδες του 2020, δείχνοντας ότι οι επιπτώσεις από την πανδημία θα χρειαστεί χρόνο για να ξεπεραστούν.
Για παράδειγμα οι πωλήσεις στην Γαλλία έπεσαν κατά 35%, στην Αγγλία και Ισπανία κατά 30% και στην Γερμανία 25%.
Η Hyundai και η Suzuki ήταν οι πιο κερδισμένοι για τον Ιούλιο, με άνοδο 5,5% και 4,7% αντίστοιχα. Όλες οι μεγάλες μάρκες είδα πτώση, με την Renault στο μείον 54%, την Ford στο 46%, τη Nissan στο 37%, την Peugeot στο 34% και την Citroen στο 31%.
Η επιτυχία του Sandero συγκράτησε την πτώση της Dacia στο 16%. Η τρίτη γενιά του αυτοκινήτου που παρουσιάστηκε φέτος φαίνεται ότι έχει αρκετή επιτυχία σε σημαντικές αγορές της Ευρώπης, καθώς πέρα από φθηνό είναι και ένα πολύ πρακτικό αυτοκίνητο.
Η μόνη αναλαμπή της αγοράς είναι η κατάσταση με τα πάσης φύσεως ηλεκτρικά και υβριδικά, με τις πωλήσεις τους να φθάνουν στα 160.646 αυτοκίνητα, με το μερίδιο αγοράς τους να ανέρχεται στο 17%.
Το VW ID. 3 ήταν το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο και για τον Ιούλιο ενώ στα plug-in υβριδικά την πρώτη θέση στις πωλήσεις έχει το Ford Kuga.
Eίναι χαρακτηριστικό ότι τα ηλεκτρικά έχουν ανεβάσει το μερίδιό τους από το 3% του Ιουλίου του 2019 στο 17% τον αντίστοιχο μήνα του 2021, όταν τα πετρελαιοκίνητα σημειώνουν διαρκώς πτώση από το 32% στο 22% στο αντίστοιχο διάστημα.
